×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شمار معادن طلای کشور به ۱۸ فقره رسید

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: شمار معادن طلای کشور در حال حاضر به ۱۸ فقره رسیده که یکی از آنها در مرحله تجهیز و بقیه فعال است.

بهروز برنا افزود: اکنون سه معدن طلا در استان خراسان رضوی و استانهای آذربایجان غربی و شرقی فعال است و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز بحث اکتشاف در این بخش را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان این که، ایران توانایی خوبی در زمینه ذخایر طلا دارد و قرار است معدن زرشوران در تکاب آذربایجان غربی به زودی در چرخه تولید قرار گیرد اظهار امیدواری کرد که معدن طلای ساریگونی کردستان نیز وارد مدار تولید شود و به این ترتیب روند فعالیت در این بخش رشد یابد.

وی از رشد ۳۰ میلیون تنی میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در دوره شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال ۹۱ خبر داد و افزود: این درحالی است که در کل سال گذشته افزون بر ۱٫۵ میلیارد تن به کل ذخایر کشور افزوده شده است.

این مقام مسئول، شمار درخواست اکتشاف مواد معدنی در سال گذشته را بیش از ۲۳ هزار مورد ذکر کرد و گفت: شمار پروانه اکتشاف صادره شده در سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ مورد بوده که در مجموع برای ۷۹۶ مورد گواهی کشف صادر شده است.

پیش از این مجموع ذخایر معدنی اکتشاف شده کشور ۵۷ میلیارد تن ذکر شده بود که ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی است.

برنا در خصوص عملکرد شش ماهه سال جاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طی این دوره یک هزار و ۶۷۷ درخواست اکتشاف در سراسر کشور دریافت شده که ۹۰۷ پروانه اکتشاف صادر و در نهایت منجر به صدور ۳۹۴ گواهی کشف شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches