×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شفافیت و مبارزه با فساد منافاتی با هم ندارد

اقتصادتهران: معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا، هم با شفافیت موافق است و هم مبارزه با فساد را جدی می گیرد و معتقدیم این دو مساله ارتباطی با هم ندارد.

حجت الاسلام محمد مصدق روز پنجشنبه در حاشیه تحلیف ۲۴۵ نفر از کارآموزان وکالت در دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به سخنان روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری گفت: این دو موضوع مانع از یکدیگر نیست و قابل جمع است.

وی افزود: ما هم موافق شفافیت هستیم و هم این که به صورت جدی با  فساد مبارزه خواهیم کرد و در این خصوص هیچ خط سیاسی و خط قرمزی نداریم، هیچ جناح بندی نداریم، راست و چپ هم نداریم و با هر مفسدی برخورد خواهیم کرد.

رئیس جمهوری عصر در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی گفت: با بگیر و ببند و دادگاه، فساد برطرف نمی‌شود. نمی‌خواهم بگویم چه حوادثی رخ داده است. بار مبارزه با فساد، اول بر دوش دولت است، مدیران ما باید جلوی فساد را بگیرند. از چه طریق؟ از طریق توسعه دولت الکترونیک و شفافیت اداری.

وی تاکید کرد: بدون دولت الکترونیک به جایی نمی‌رسیم. با دولت الکترونیک باید شفافیت به وجود بیاوریم. البته برای دولت و دستگاه‌های اداری ما سخت است چون قدرت دخالت شان کم می‌شود.

رسیدگی ها در شعب ویژه دادگاه ها بر اساس اجازه رهبر انقلاب است

مصدق درباره رسیدگی به اتهامات یک نوجوان ۱۶ ساله در دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی به خبرنگارایرنا گفت: در قانون آیین دادرسی کیفری مقررات ویژه ای برای اطفال و نوجوانان تنظیم شده است. مثلا هیچ فرد ۱۸ سالی در دادگاه انقلاب محاکمه نمی شود حتی اگر آن جرم در صلاحیت دادگاه انقلاب باشد.

وی افزود: سال گذشته اجازه ای که از مقام معظم رهبری برای تشکیل دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی گرفتند که این استجازه بر قانون حاکم است و بر این موارد نیز حاکم است. در اینجا مصلحت نیست که یک متهم ۱۷ ساله را با متهم ۱۹ ساله تفکیک کنند و بگویند که فقط متهم ۱۹ ساله در شعب ویژه رسیدگی شود و این مساله خلاف قانون هم نیست. چون رهبر انقلاب درخصوص رسیدگی توام به صورت یکجا اجازه دادند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches