×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شفافیت بالای عرضه قیر در بورس کالا

اقتصادتهران: مشخصات عرضه کننده و خریدار قیر در بورس مشخص است و بیانگر شفافیت عرضه این محصول است.

علی پناهی،معاون عملیات و نظارت بازار بورس کالا درباره خروج معاملات قیراز بورس کالا گفت: معاملات و عرضه قیر در بورس کالا دارای فرایندی است که اعضا، میزان تولید، عرضه سالانه، تعهد به عرضه آن مشخص است و برای خریدار هم تمامی مشخصات فوق به همراه تضامین دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات قیر حتما باید در بورس کالا انجام شود ادامه داد: مشخصات صادرات قیر در گمرک و امور مالیاتی ثبت می‌شود و همین شفافیت بالا یکی از معضلات مشتریان است.

معاون عملیات و نظارت بازار بورس کالا افزود: در حال حاضر حدود ۱۴۰ عرضه کننده در بورس کالا پذیرش می‌شوند و همچنین اسامی ۱۳۰ خریدار در بورس کالا ثبت شده است و اگر عرضه کننده‌ای به موقعه عرضه نکند کد معاملاتیشان بسته می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایلی که برخی از تولید کنندگان با عرضه قیر در بورس کالا مخالف هستند این است که می‌گویند نباید منشا عرضه قیر مشخص شود. با توجه به اینکه قیر تهاتری رایگان بین وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی جابه جا می‌شود در صورت مشخص نبودن تولید باعث می‌شود قیر تهاتر وارد و خارج از بورس شود و منشا تولید قیر نامشخص می‌شود.

پناهی درباره کاهش عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: محصولات پتروشیمی کارگروه مشخصی دارد که کف عرضه محصولات را مشخص کرده است و شرکت‌های پتروشیمی براساس میزان تولید عرضه می‌کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches