×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت مخابرات خصوصی شده و مشکلات کارکنان آن به وزارت کار مربوط می شود

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که شرکت مخابرات ایران مدت ها پیش خصوصی شده است و مسایل پرسنلی آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ربطی ندارد گفت:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مسایل پرسنلی این شرکت نظارت کامل دارد.

به گزارش ایرنا؛ محمود واعظی امروز سه شنبه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پاسخ گویی در رابطه با پرسش های چند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

عضو هیات دولت درباره مسایلی که درخصوص کارکنان شرکت مخابرات ایران مطرح شده است و آن را به وزارت ارتباطات ربط می دهند، گفت: شرکت مخابرات ایران خصوصی سازی شده است و مسایل پرسنلی آن به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ربط دارد و این وزارت خانه نظارت کاملی براین شرکت دارد.

واعظی افزود: مشکل این است که هنوز عده ای خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران را باور نکرده اند.

وی یادآوری کرد که شرکت مخابرات ایران در ۱۸ /۸/۱۳۸۸ براساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده است ودر عمل به عنوان یک شرکتی براساس قانون تجارت اداره می شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که ۵۰ درصد سهام داران شرکت مخابرات ایران از بخش خصوصی هستند ادامه داد: شرکت مخابرات ایران هیات مدیره ای دارد که یکی از پنج عضو آن دولت است وتنها ۲۰ درصد از سهام آن متعلق به دولت است.

واعظی به انتظاری که همکاران شرکت مخابرات دارد و آن این است که علاقمندند هرآنچه از مزایا که دربخش دولت هست همه آن برای بخش خصو صی و یا شرکت مخابرات هم باشد اشاره کردو گفت: همکاران مذکور با این دیدگاه چند وقت یکبار مزاحم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مناطق مختلف کشورشده و تلاش می کنند نشان دهند شرکت مخابرات دولتی است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: مشکلات کارکنان شرکت مخابرات می شود مربوط به قانون کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

واعظی با تاکید بر این که مسایل پرسنلی این شرکت براساس قانون کار باید حل شود، گفت: براین اساس طبیعی است که اگر پرسشی در زمینه کارکنان شرکت مخابرات وجود دارد باید از علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسیده شود که من از ایشان پرسیدم و گفتند به طور منظم نظارت داریم برهمه اموری که در این شرکت وجود دارد.

عضو هیات دولت ادامه داد:مسائل فنی مخابرات، سیاست گذاری های مختلف و تعرفه ها و مسایلی از این قبیل در حوزه وظایف وزارت ارتباطات است و مسوولیت آنها را بر عهده می گیریم و نظارت عالیه بر آنها داریم.

واعظی افزود: آنچه که مربوط به یک صندلی دولت در هیات مدیره است تلاش کردیم تا به نوعی سیاست هایی که سیاست دولت است اجرا شود و اما آنچه که مربوط به مسایل پرسنلی اعم از حقوق، مزایا، بازنشستگی، طبقه بندی مشاغل اینها مسایلی است که ما داریم دنبال می کنیم اما مسوولیت آنها با وزارت ارتباطات نیست که من امیدورام بتوان با رایزنی انجام شود.

وی به بحثی که درباره شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد اشاره کرد و افزود: ما هیچ مشکلی با کارکنان دولت که در شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه مشغول به کارند ،نداریم و تا به حال هیچ کدام از کارکنان دولت نیز مقابل مجلس تحصن و اعتراض نکرده اند.

واعظی با بیان اینکه به دلیل چابک سازی و کوچک سازی دولت برخی فعالیت ها را برون سپاری کرده ایم، در روند برون سپاری شرکت هایی در مناقصه های مربوط شرکت می کنند و برنده می شوند.

وی سپیس افزود: کارکنان این شرکت ها بعد از آن که یک یا دوسال با وزارت ارتباطات کار می کنند علاقمند می شوند که به استخدام دولت در آیند درحالی که ماچنین اجازه ای نداریم.

وزیر ارتباطات از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست هنگام رسیدگی به شکایت چنین کارکنانی به پرسنل بخش خصوصی بودن آنها توجه کنند زیرا براساس قانون لازم نیست که ما هرکسی که پیمانکار می شود را به استخدام دولت درآوریم و لذا در وزارت ارتباطات و شرکت های زیر مجموعه به هیچ کدام از کارمندن بدهی نداریم و آنها نیز معترض نیستند و همه حقوق شان براساس آنچه دولت معین کرده انجام می شود.

وی به برخی مشکلاتی که در شرکت مخابرات وجود داشته است اشاره کرد و افزود: تلاش شده این مشکلات برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات قانون کار بر شرکت مخابرات حاکم است، افزود: براساس تبصره یک ماده ۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری شرکتی که بیش از ۵۰درصد آن خصوصی باشد ،باید از قانون کار تبعیت کند.

واعظی گفت:بحث طبقه بندی مشاغل با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است و الان از سه طریق کار گروه تعیین شده و دارند بررسی می کنند گرچه خود شرکت طبقه بندی مشاغل دارد و اکنون بروزرسانی می شود.

وزیرارتباطات در باره افزایش سالانه حقوق کارکنان هم گفت: هر آنچه مصوبه شورای عالی کاراست درشرکت مخابرات انجام می شود.

به گفته وی، احتساب مدرک تحصیلی هم طبیعی است که کارمندان با یک مدرکی شاغل می شوند و بعد به تحصیل می پردازند و به محض دریافت مدرک انتظار دارند با مدرک جدید کار کنند ما نیاز داریم در این زمینه به دو مولفه توجه شود اول نیازی است که شرکت مخابرات برای آن فرد پیش بینی کند و دوم پست خالی داشته باشد ما نمی توانیم هرکسی که با مدرک دیپلم استخدام شد به صرف این که مدرک بالاتر گرفت همه مشاغل دیپلم را خالی کرده و شغلی که وجود ندارد، بدهیم.

واعظی در باره بکارگیری خانواده شهدا و ایثارگران هم گفت:حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان شرکت مخابرات متعلق به خانواده های شهدآ، ایثارگران و آزادگان هستند و مورد احترام هستند و براساس آنچه قانون کار است با آنان برخورد می شود و یک قانونی هم در مجلس شورای اسلامی است که مربوط به کارکنان دولت است ما نمی توانیم آنچه مربوط به کارکنان دولت است آن را به شرکت مخابرات ربط دهیم و حتی در این چندسال گذشته شرکت مخابرات حدود ۸۰۰ نفر از فرزندان این عزیران را استخدام کرده است و برای این موضوع توجه ویژه دارند.

وزیرارتباطات ادامه داد: پرداخت فوق العاده رفاهی برابر قانون تجارت و اساسنامه این امر در حیطه هیات مدیره است که با توجه به توان مالی جدولی تهیه شده که درحال انجام هست بیمه درحال انجام است و رسیدگی به وضع بازنشستگان وضع خوبی دارند و قابل مقایسه با جاهای دیگر نیست.

وی ادامه داد: وضعیت شرکت مخابرات اکنون نسبت به گذشته بهتر شده و بسیاری از شرکت های طرف قرارداد این شرکت اکنون مطالبات خود را دارند دریافت می کنند و وضع بهتر خواهد شد.

وزیرارتباطات در باره تلاش دولت در روستاها نیز گفت:همه روستاهای بالا ۱۰خانوار دارای تلفن هستند و روستاهای بالا ۲۰ و ۳۰ خانوار هم منازل دارای تلفن شده اند.

وی در خصوص پرداخت هفت میلیارد تومان به مخابرات کردستان نیز گفت: این موضوع در قالب قراردادی با شرکت مخابرات این استان انجام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches