×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت فولاد مبارکه ایران به گسترش سبد محصولات با ارزش افزوده ادامه می‌دهد

شرکت فولاد مبارکه (MSC) نوع جدیدی از فولاد آلیاژی با کاربردهای متنوع معرفی کرده که هدف آن کاهش وابستگی کشور به واردات این نوع محصولات است.

به گزارش اقتصادتهران، شرکت فولاد مبارکه (MSC)، تولیدکننده اصلی ورق‌های فولادی در ایران، به دستاورد جدیدی در استراتژی تنوع‌بخشی محصولات خود دست یافته است. این شرکت نوع جدیدی از فولاد آلیاژی با کاربردهای متنوع معرفی کرده که هدف آن کاهش وابستگی کشور به واردات این نوع محصولات است.

مجتمع فولاد سبا، یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه، تولید آزمایشی گرید جدید فولاد ۴۲CrMo4 را تکمیل کرده است. این نوع فولاد که مقاومت بالایی در برابر حرارت و سایش دارد، کاربردهای فراوانی در صنایع قطعات خودرو، ماشین‌آلات، کشاورزی و غیره دارد. انتظار می‌رود این کارخانه تولید انبوه کویل‌های فولادی با ضخامت‌های ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ میلی‌متر را آغاز کند.

با این دستاورد، فولاد مبارکه قادر خواهد بود فولادهای آلیاژی خاص وارداتی را جایگزین کند. محصولات با ضخامت بیش از ۸ میلی‌متر، که تاکنون در داخل کشور تولید نشده بودند، بیش از ۹۰ درصد مصرف این نوع فولاد را تشکیل می‌دهند. همچنین، خرید خارجی این محصولات به دلیل فشار تحریم‌ها با چالش‌هایی همراه بوده است.

در سه سال گذشته، فولاد مبارکه استراتژی خود را بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولیدی‌اش و تمرکز بر تولید محصولات ویژه با ارزش افزوده بالاتر قرار داده است. در سال جاری شمسی، این شرکت هدف‌گذاری کرده است تا بیش از ۸۰ درصد نیاز داخلی به گریدهایی را که پیش‌تر از خارج وارد می‌شدند، تأمین کند؛ از جمله فولادهای مقاوم در برابر حرارت، فنری، مقاوم به سایش و فولادهای ضد زنگ مارتنزیتی، طبق گزارش‌های Metal Expert.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، واردات ورق‌های گرم نورد شده (HRC) در چهار ماه نخست سال جاری شمسی (۲۱ مارس تا ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۴) نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۱۹۵ هزار تن رسیده است. این حجم عمدتاً شامل گریدهای ویژه فولادی بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches