×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شرایط و ضوابط صادرات کالاهای قاچاق مکشوفه اعلام شد

اقتصادتهران: گمرک ایران شرایط و ضوابط صادرات اقلام قاچاق مکشوفه را به گمرک‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، این ابلاغیه بر اساس نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع تبصره ۲ ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شده است.

بر این اساس، فروش کالاهای قاچاق مکشوفه در چارچوب ضوابط مندرج در قانون تاسیس و ایین‌نامه معاملات سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و آیین نامه اجرایی مواد ۵۵ و ۵۶ قانون خواهد بود.

این سازمان بلافاصله پس از تحویل کالاهای قاچاق مکشوفه، اطلاعات کالاها را از طریق سامانه شناسه کالا به منظور تعیین ارزش کالاهای صادراتی با سامانه پنجره واحد گمرک ایران تبادل کرده و با استفاده از اطلاعات مذکور، قیمت تجاری روز کالا را به عنوان قیمت پایه فروش جهت طرح در مزایده تعیین می‌کند.

با توجه به این که اکثر کالاهای قاچاق مکشوفه در ردیف کالاهای تولید خارج از کشور بوده و ارزش کالاهای صادراتی مندرج در پنجره واحد، براساس کالاهای تولید داخل است، قیمت پایه فروش براساس نرخ روز مندرج در پنجره واحد گمرک توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی محاسبه می‌شود.

همچنین این سازمان موظف است با همکاری گمرک قبل از هرگونه اقدام در خصوص فروش، ضمن احراز ضوابط حاکم بر صدور کالا از جمله تعیین مجاز، مجاز مشروط، یارانه‌ای یا ممنوع بودن کالای صادراتی، کد تعرفه گمرکی و عوارض صادراتی را به متقاضیان خرید اعلام کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches