×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شرایط برای توسعه بخش کشاورزی کشور فراهم است

اقتصادتهران: نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام شرایط علمی برای توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی کشور فراهم است.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز چهارشنبه در پنجمین همایش ملی زعفران در دانشگاه تربت حیدریه افزود: تبدیل علم به ثروت از حلقه های مفقوده ای است که با برگزاری اینگونه همایش ها می توانیم به آن دست یابیم.

وی اظهار داشت: مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران باید بر مبنای کار علمی باشد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر که همان توسعه سطح زیر کشت و افزایش صادرات است، دست یابیم.

وی گفت: در حوزه فرآوری محصولات تولیدی نیز باید با بکار گیری روش های نوین علمی و وارد کردن تکنولوژی و تجهیزات، علاوه بر شناسایی بازارهای هدف، زمینه ترغیب کشاورزان به کشت زعفران را نیز فراهم کنیم.

این نماینده مجلس افزود: هم اکنون میانگین برداشت زعفران در هر هکتار از زمین های کشاورزی تربت حیدریه، ۴٫۲ کیلو گرم است که باید با انجام کارهای علمی و تحقیقاتی این مقدار به ۶ کیلو گرم افزایش یابد.

وی بر لزوم آینده نگری مسئولان در ارتباط با صنعت زعفران تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات فراروی فعالان این عرصه رفع می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در این همایش گفت: زعفران یکی از مهمترین محصولات تولیدی کشور است که ۷۰ درصد نیاز دنیا به این محصول در ایران تولید می شود.

علی رستمی، نبود آموزش کافی در نحوه کاشت، داشت و برداشت، ضعف آموزش در فرآوری محصول زعفران و عدم آموزش در زمینه بهره وری و استفاده از سیستم های یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در بخش تولید را از جمله مشکلات فرآوری این بخش ذکرکرد.

وی افزود: در سال جاری با ورود سرمایه کلان به بازار زعفران، نوسانات قیمت در فصل خرید به حداقل رسید و بازار این محصول از ثبات نسبی قابل قبول برخوردار است.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی اعلام کردند در صورت کاهش قیمت زعفران، همانند سال گذشته آماده خرید توافقی این محصول هستند.

رستمی گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گرم پوشال زعفران در بازار حدود هشت تا ۱۰ میلیون تومان و هر کیلو نگین زعفران ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches