×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شایعات اخیر در مورد اینجانب و خانواده‌ام ارزش پاسخگویی ندارد

اقتصادتهران: رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که «شایعات اخیر در مورد اینجانب و خانواده‌ام هیچ‌گونه ارزش پاسخگویی ندارد»، هجمه‌ها به دستگاه قضایی و مسئولان قوه قضاییه را به دلیل اقدامات این دستگاه برای مقابله با حوادث ۸۸ و سد کردن راه نفوذ دشمنان دانست.

به گزارش ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه قضایی و استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، تأکید کرد: شایعه پردازان که کاملاً شناسایی شده‌اند و از زمره اراذل و اوباش فراری فتنه ۸۸‌اند و اجیر اجانب گشته‌اند حقیرتر از آن هستند که بخواهیم پاسخی به آنها بدهیم اما به اربابان آنها می گوییم که اگر تصور کرده اید با این قبیل اقدامات، مسئولان از راه خود که خدمت به مردم و حفظ نظام است عقب نشینی می کنند، سخت در اشتباهید.

وی با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) و شیعیان، تصریح کرد: همگی باید قدردان مردم عزیز و ولایت مدار کشور و همچنین شیعیان در کل جهان باشیم که مراسم عزای ابا عبدالله الحسین (ع) را به بهترین وجه اقامه کردند. علامه طباطبایی از استاد خود آیت الله قاضی نقل می کردند که ایشان می فرمود دو وسیله و ابزار برای ترقی انسان در سیر الی الله موثر است؛ یکی سجده های طولانی با ذکر یونسیّه و دیگری توسل به ساحت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است. ایام و اقامه عزای ابا عبدالله الحسین (ع) آثار پر برکت فرهنگی و اجتماعی دارد از جمله آنکه در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر است و طبق آمارها جرایم در ایام محرم و ماه مبارک رمضان کاهش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری که از سوی رئیس این دانشگاه ارائه شد، این گزارش را امیدوار کننده خواند و خاطرنشان کرد: نخبگانی که جذب این دانشگاه می شوند سرمایه بزرگ علمی برای قوه قضاییه و کل کشور هستند. مطمئناً توسعه فضای فیزیکی و بهبود امور مالی و وضعیت معیشتی بسیار مهم است اما مهمتر، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از رئیس، اعضای هیئت علمی،  استادان مدعو و دانشجویان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، ابراز امیدواری کرد که مجموعه تلاشهای انجام شده در این دانشگاه منشأ برکات فراوان برای کشور، نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی باشد.

وی با بیان این‌که «امروز طبق آمار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه حدود ۱۵ میلیون پرونده سالیانه در دستگاه قضایی ثبت می شود»، تصریح کرد: البته این آمار به دلیل آن است که یک پرونده به هر نقطه ای از قوه قضاییه که وارد می شود یک شماره جداگانه برای آن در نظر می گیرند اما به هر حال این رقم نشان می دهد که ۱۵ میلیون نقطه در قوه قضاییه مشغول رسیدگی است و این عدد فوق العاده زیادی است.

وی افزود: مطمئناً بالا بودن آمار پرونده ها در دستگاه قضایی امر مطلوبی نیست اما ناامیدکننده هم نیست، بلکه باید با یک تحلیل صحیح در پی یافتن ریشه های آن باشیم. به عنوان مثال یکی از دلایل افزایش مراجعات به دستگاه قضایی این است که فرهنگ عفو و بخشش آنگونه که باید نهادینه نشده و شهروندان به محض وقوع هر دعوا و یا نزاعی هر چند کوچک به دستگاه قضایی مراجعه می کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches