×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۵۵۳ واحدی شاخص بورس در آخرین روز آبان

اقتصادتهران: شاخص بورس در آخرین روز آبان ماه با ۵۱۳ واحد رشد، در جایگاه ۸۸ هزار و ۷۷۴ واحدی ایستاد.

در آخرین روز آبان ماه حجم و ارزش معاملات افزایش یافت.

در حالی که شاخص کل بورس ۵۱۳ واحد رشد کرد، شاخص کل هم وزن که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، یک واحد افت کرد.

نمادهای پالایشی و فلزی در معاملات امروز با بیشترین استقبال روبرو شدند. بر این اساس، گروه فراورده های نفتی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه ۱۸۱ میلیون سهم به ارزش ۷۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه فلزات اساسی به ارزش ۲۶۸ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۱۵۳ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.

در رده چهارم، گروه خودرو با معاملاتی به ارزش ۱۲۹ میلیارد ریال جای گرفت.

گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش ۹۲ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، پارسان (نفت و گاز پارسیان)، فخوز (فولاد خوزستان)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و شبریز (پالایش نفت تبریز) در معاملات امروز با بیشترین رشد، بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در معاملات امروز یک میلیارد و ۳۸۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در ۶۸ هزار و ۲۰ نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۱۶۴ واحد افزایش یافت اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، یک واحد افت کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، یک واحد پایین آمد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۵۵۲ واحد بالا کشید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches