×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شاخص برخورداری روستاهای آستارا از گاز به ۹۲ درصد ارتقاء یافت

اقتصادتهران: فرماندار آستارا گفت: با افتتاح گاز روستای صیادلر آستارا به مناسبت دهه مبارک فجر، شاخص برخورداری روستاهای این شهرستان از گاز به ۹۲ درصد ارتقاء یافت.

به گزارش ایرنا یونس رنجکش عصر سه شنبه در آئین بهره برداری از گاز روستای صیادلر بخش مرکزی آستارا افزود: دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها توجهی ویژه دارد و طرح گازرسانی به روستای صیادلر به صورت جهادی در ۱۰ روز تکمیل شد.

وی افزود: هفت روستای آستارا از نعمت گاز محروم است و برای بهره مندی آنها از گاز، برنامه ریزی می شود.

محمدرضا صدق کار رئیس اداره گاز آستارا نیز در این آئین گفت: برای گازرسانی به صیادلر و بهره مندی ۸۲ خانوار آن از این نعمت، هفت متر شبکه گذاری، ۵۲ عدد علمک نصب و هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: در چهار سال گذشته برای گازرسانی به روستاهای تلخان، حیران، حاجی امیر، بی بی یانلو، کشفی و صیادلر بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و برای گازرسانی به ۳۴ هزار مشترک آن ۴۰۱ هزار و ۲۶۰ متر لوله گذاری و ۱۵ هزار و ۵۳۸ عدد علمک نصب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از صادرات ۱۵۲ هزار و ۲۵۳تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱۳۶میلیون و ۷۱۲ هزار و ۴۰۰ دلار از گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ایرج شیارکار در مصاحبه با ایرنا گفت: در سال جاری ۳۴ نوع محصول کشاورزی شامل کیوی، سیب زمینی، پیاز، خربزه، خرما، فلفل، هویج، کشمش، کلم، سیب، خیار، سبزی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، کاهو، چای و پسته از گمرک آستارا به کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان، اوکراین و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات این محصولات از لحاظ ارزش اقتصادی و از نظر وزن با مدت مشابه سال قبل برابر است، افزود: در این مدت ۲۲ نوع محصول کشاورزی نظیر موز، ارزن، مغز دانه آفتابگردان، دسته بیل، تخته سوزنی برگ، تفاله چغندر قند، باریکه چوب، روکش چوب، پنبه، توتون فرآوری شده، جو، سبوس گندم، کنجاله تخم آفتابگردان، کنجاله چغندر قند، گندم، لوبیا قرمز، ریشه شیرین بیان، دانه گلرنگ، چای، تخته چندلا، تخته راش و نخود به وزن ۱۷۲هزار و ۵۳۵ تن از روسیه و گرجستان از گمرک بندر آستارا وارد کشور شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches