×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شاخص‌های علمی برای بکارگیری مدیران در بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، درباره برنامه افزایش سرمایه در این مجموعه گفت: فعلا در شرایط حاضر این موضوع قابل انجام نیست.

به گزارش اقتصادتهران، علیرضا زمان‌‌‌پور، افزود: رسالت صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت حقوق بازنشستگان است. در نتیجه مدیریت نقدینگی یکی از موارد بسیار مهمی است که حتما باید در تمامی تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود. به علت اینکه رعایت این رسالت اولویت دارد بعد از برنامه‌ریزی پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان در صورت فراهم بودن شرایط نسبت به افزایش سرمایه اقدام خواهیم کرد.

وی درباره برنامه بهبود وضعیت پرتفو در این مجموعه گفت: موضوع اصلاح پرتفو برای بازدهی بیشتر مجموعه با موانعی مواجه است و تلاش داریم تا سهام کم بازده و بعضا بدون بازده را از پرتفوی مجموعه خارج و سهام با سود بالا را جایگزین آنها کنیم. برای این منظور باید مجوزهای لازم را از سهامدار عمده اخذ کنیم. در بررسی اولیه که صورت گرفته باید به میزان حدود ۸ تا ۹ همت اصلاح ساختار در پرتفوی مجموعه انجام دهیم که در سال‌جاری پیگیر این موضوع هستیم.

وی با انتقاد در مدل مدیریتی پیاده شده در برخی شرکت‌ها و بنگاه های اقتصادی در کشور گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر اداره شدن بنگاه های اقتصادی به روش های غیر علمی است و باید قطعا در دولت چهاردهم این روند اصلاح و مدل های علمی پیاده سازی و اجرا شود تا به رفع ناترازی ها در بنگاه‌های اقتصادی کمک کند.

به گفته زمان پور، برای بکارگیری از مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم شاخص‌های درست و علمی وجود ندارد و چه بسا در بسیاری از مناصب و مشاغل، بسیاری از اصول مدیریتی رعایت نمی شود زیرا هیچ الگو یا روش علمی در بسیاری از مدیریت های ما لحظا نمی گردد.

وی یادآور شد: در هلدینگ صبا انرژی یک شرکت داشتیم که سود آن ۲ همت بوده و در سال بعد از آن سود آن دو برابر شده است. اما بنگاهی زیان ده در صندوق بازنشستگی وجود دارد که پرداختی ها در مورد آن با توجه به زیان به وجود آمده باز هم به همان صورت و روالی است که در مورد شرکت سودده اتفاق می افتد در صورتی که باید این روند اصلاح گردد.

زمان پور بر وجود شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات که یکی از اصلی ترین شعارهای هلدینگ صبا انرژی است اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ما بیش از یک میلیارد دلار رای قطعی به نفع بازنشستگان گرفتیم و به جرات می توانم بگویم که این هلدینگ از ظرفیت خوبی در حوزه حقوقی برخوردار است به طوری که موفق به رفع موانع حقوقی متعدد ایجاد شده برای شرکت طی یکسال و نیم گذشته شدیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches