×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی راه اندازی شد

اقتصادتهران: سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز، پنجشنبه (۲۷ آبان‎ماه) راه اندازی شد.

به گزارش شانا، علیرضا عبادی، مجری فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی اعلام کرد: مشعل سکوی فاز ٢١ پس از باز شدن و جریان دهی به چاه شماره یک روشن شده و به‎زودی عملیات تولید و ارسال گاز از این سکو به پالایشگاه خشکی آغاز می شود.

سکوی فاز ٢١، بیست و یکمین عرشه میدان مشترک پارس جنوبی است که در شرایط کاملا ایمن راه اندازی می شود؛ این سکو با وزن ٢ هزار و ٧٠٠ تن، هشتم مردادماه در موقعیت مخزن فاز ٢١ نصب شده بود.

عبادی عنوان کرد: با باز شدن تدریجی همه چاه‎های عرشه فاز ٢١، روزانه ٢٨،٣ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت برداشت منابع گازی از میدان پارس جنوبی افزوده می شود.

وی با بیان این‎که گاز سکوی فاز ٢١ هفته نخست آذرماه امسال به پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ ارسال می شود، از پایان آزمایش خطوط لوله دریا و خشکی این سکو خبرداد و گفت: هم اکنون عملیات تخلیه آب این خطوط برای ورود گاز ترش در جریان است.

عبادی پیش از این، نصب عرشه فاز ٢١ را نتیجه تلاش های شرکت نفت و گاز پارس درقالب یک برنامه ریزی منسجم در مشارکت با پیمانکاران طرح از طریق تسریع در سفارش گذاری اقلام و تجهیزات مورد نیاز این سکو وانجام عملیات اجرایی با رعایت ملاحظات و استانداردهای کیفی توصیف کرده بود.

درحالی فعالیت‎های بخش فراساحل فازهای ٢٠ و ٢١ مراحل نهایی خود را طی می کند که به گفته مجری این طرح، تکمیل واحدهای پالایشی در پالایشگاه خشکی نیز بصورت جدی در دستورکار کارفرما و پیمانکاران قرار دارد.

بر همین اساس عبادی عنوان کرد: بخش عمده ای از محموله شیرهای برقی که تا پیش از این مشمول کالاهای تحریمی بوده و در راه اندازی واحد لخته گیر و ردیف های دوم تا چهارم شیرین سازی نقشی ضروری دارند، پس اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، خرید دوباره شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، وی ادامه داد: بخشی از این شیرها از طریق خطوط هوایی به سایت رسیده  و بخشی از آنها هم تا هفته آینده وارد پالایشگاه می شود.

عبادی با بیان این‎که پیش از این ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ با گاز ترش فازهای ۶ و ۷ و ۸ به بهره برداری رسیده است، گفت: این ردیف و ردیف دوم شیرین سازی، گاز ارسالی از سکوی  ٢١ را دریافت و فراوری خواهند کرد.

عبادی با اشاره به این‎که پیشرفت پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی به ۹۱ درصد رسیده است، گفت: ردیف های سوم و چهارم شیرین سازی هم، پایان ماه‎های آذر و دی امسال راه اندازی می شود و به این ترتیب همه ردیف های شیرین سازی این فازها به طور کامل در سرویس بهره برداری قرار می گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches