×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سکه همچنان دارای حباب است

اقتصادتهران: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، وضعیت قیمتی یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی را همچنان کاهشی توصیف کرد.

به گزارش اقتصادتهران، محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، قیمت اونس جهانی برخلاف آنکه تا روز چهارشنبه سیر نزولی داشت، از روز گذشته (پنجشنبه) تغییر مسیر داده و مجددا قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات سیاسی و همچنین تحولات اقتصادی آمریکا افزایش پیدا کرده و به ۱۷۴۶ دلار رسید که براین اساس بطور متوسط افزایش ۱۹ دلاری را برای این هفته ثبت کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: این در حالیست که افزایش قیمت اونس جهانی به چند دلیل تاثیری بر قیمت سکه و طلا در بازارهای داخل نداشت. در بازار داخل چند عامل در قیمت‌ سکه و طلا در بازار  تاثیرگذار بود. عواملی همچون کاهش قیمت اونس جهانی طلا تا روز چهارشنبه، کاهش نرخ ارز، نزدیک شدن به ماه محرم و کاهش تقاضا و دادوستدها و همچنین کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری در این حوزه، سبب شد در هفته اخیر قیمت‌ها نه‌تنها افزایشی نشود بلکه بصورت جزئی با کاهش نیز همراه شده و سیر نزولی خود را ادامه دهند.

وی اعلام کرد: تا آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰ هزار تومان افزایش (به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی) نسبت به ابتدای هفته ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شدند. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت به ترتیب به هشت میلیون و ۲۲۰ هزار و پنج میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیدند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: قیمت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته درآخرین معاملات روز گذشته سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت. قیمت هر مثقال طلای آب شده باتوجه به کاهش نرخ ارز در حالیکه اونس جهانی طلا افزایش قیمت داشت تغییری نکرد و هفته را با پنج میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به پایان رساند. هر گرم طلا ی ۱۸ عیار نیز بدون تغییر در آخرین معاملات یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches