اقتصاد تهران
شماره خبر : 258360
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اقتصاد تهران

سیاست وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای برخورد با گران‌فروشان در نوروز

اقتصادتهران: وزیر میراث فرهنگی درباره برخورد با گرانی‌ها و تلاش برای ایجاد حال خوب در سفرهای نوروز ۱۴۰۲ تاکید کرد.

به گزارش مهر، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که امروز ۸ اسفندماه در وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: ما اکنون ۲۵ دستگاه هستیم که در حوزه سفر به مردم خدمات می‌دهیم. اگر این ستادها نبود، هر کدام از ما در دستگاه‌های خودمان این وظیفه را داشتیم که خدمات رسانی کنیم. خوشبختانه این جلسه و هماهنگی به وجود آمده است و دستگاه‌های پاسخگو در آن به صورت هماهنگ فعالیت می‌کنند و ارتباط خوبی بین ۲۵ دستگاه برقرار است. امیدوارم این جلسه باعث شود ما به عنوان یک شبکه کامل همه با هم هم افزایی داشته باشیم. این طور نباشد که یک دستگاه بگوید من کلی زحمت کشیده ام اما دستگاه دیگری این وظیفه را انجام نداده است.

وی گفت: مردم می‌خواهند شاد باشند. سفرهای نوروزی با سفرهای دیگر متفاوت است. هر چیزی که به این مسئله کمک کند باید در اولویت ما باشد. من به آقای بذرپاش هم گفتم تأخیر در پروازها و قطارها وجود دارد. مردم چند ساعتی منتظر می‌مانند. ما شبکه‌های تخصصی راه اندازی کرده بودیم که مردم وقتی در انتظار هستند بتوانند از طریق مانیتورهای ترمینال‌ها، شبکه‌های پرمخاطب را ببینند. این اتفاق باعث می‌شود در مدتی که منتظر مانده اند سرگرم باشند. اما اخیراً به جایی رفتم و دیدم همه آن مانیتورها روی یک شبکه است و یک روحانی سخنرانی می‌کند بدون اینکه صدایش بیاید.

ضرغامی گفت: منظورم این است ما داشته‌های زیادی داریم و به بهانه‌های مختلف می‌توان حال مردم را خوب کرد. حتی جایی که مشکلات وجود دارد. این یک سلیقه می‌خواهد البته اطلاع رسانی هم مهم است. مثلاً در جایی که ظرفیت مراکز اقامتی پر می‌شود صدا و سیما هم می‌تواند آن را به مردم اطلاع دهد و پیشنهاد کند که به شهرهای اطراف سفر کنند. ما این تجربه را در سال پیش داشتیم که جواب داد و شهرهای جایگزین را اعلام می‌کردیم.

ضرغامی همچنین درباره مشکل شهر کاشان و پر شدن ظرفیت مراکز گردشگری و اقامتی آن نیز گفت: سال گذشته ظرفیت کاشان کلاً پر شد و چند ساعتی کار متوقف بود و جاده‌ها متوقف شده بودند. اگر این مسائل حل نشوند به بحران تبدیل می‌شوند. با همکاری دستگاه‌هایی که مشخصاً مسئول همین کار هستند به محض اینکه احساس کنیم یک جایی دو ساعت قفل می‌شود آن را به مردم اعلام می‌کنیم.