×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سومین محموله امدادی ایران برای مسلمانان میانمار سه شنبه ارسال می‌شود

اقتصادتهران: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه قراربود سومین محموله امدادی ایران برای مسلمانان میانمار روز جمعه به بنگلادش ارسال شود، گفت: به دلیل شلوغی فرودگاه بنگلادش این محموله روز سه شنبه ( ۱۱ مهرماه ) ارسال می شود.

مرتضی سلیمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود سومین محموله امدادی ایران صبح جمعه وارد فرودگاه بنگلادش شود که مسئولان این کشور به دلیل کوچکی و شلوغی فرودگاه اجازه فرود به هواپیمای ایران را ندادند.پیش ازاین دو محموله با وزن ۸۰ تن به بنگلادش ارسال شده بود.

در پی حملات ۲۵ اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا، دستکم ۴۰۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۱۲۵ هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.

روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار به شمار می آیند که دولت میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند. کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرده است که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.

برنده جایزه صلح نوبل (سوچی) سرانجام طی روزهای گذشته درباره کشتار اقلیت مسلمان میانمار اظهارنظر کرد اما به جای اینکه کشتار مسلمانان را محکوم کند، به نوعی خود آنها را مقصر این کشتارها دانست و گفت نمی‌داندچرا مسلمانان میانمار آواره شده‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches