×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سومین جشنواره تسنیم در بوستان گفتگو افتتاح می‌شود

تهران اکونومی: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از افتتاح سومین جشنواره تسنیم در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو در ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه نهم دی ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نرگس معدنی‌پور ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: آثار برگزیده جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی»، جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها، مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی و برترین‌های بخش ابتکارات جامعه‌محور در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

 نخستین جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی

وی در خصوص برگزاری نخستین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی توضیح داد: اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی–ایرانی در جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر تهران، فراخوان نخستین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی را در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم منتشر کرد. طراحی پوشش اجتماعی (مانتو، فرم اداری و چادر) و طراحی پارچه، بخش‌های رقابتی این جشنواره هستند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: مانتوها و طراحی پارچه‌‌های راه‌یافته به مرحله نهایی در این جشنواره به نمایش درآمده‌اند. سرکار خانم ترابیان از اساتید دانشگاه شریعتی، سرکار خانم مونسی از اساتید دانشگاه الزهرا، سرکار خانم کاظمی از اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی و سرکار خانم کنی و جناب آقای خاویان از فعالان حوزه مد و لباس آثار رسیده به این بخش را داوری کرده‌اند.

معدنی‌پور ادامه داد: در بخش فروش هم واحدهای تولیدی که محصولات آنها با معیارهای اسلامی ایرانی مطابقت دارد، محصولات خود را در سه بخش چادر، مانتو و سرپوش بانوان به مخاطبان عرضه می‌نمایند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی «اندیشیدن برای بهتر پوشیدن» برای تمام مقاطع سنی به‌ویژه نوجوانان و جوانان با پاسخ به سوالاتی از قبیل چی، کجا، چه زمانی، چه رنگی و… بپوشیم، برگزاری نشست‌های تخصصی، طراحی پوشش اجتماعی، برپایی کارگاه‌های آموزشی تزیین لباس، دوخت‌های سنتی، انواع رودوزی‌ها، تکه‌دوزی‌ها و روانشناسی رنگ، برگزاری نمایشگاه فرم‌های اداری مشاغل شهرداری تهران و برپایی کارگاه‌های مشاوره هنری از دیگر برنامه‌‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره به شمار می‌رود.

 هفتمین جشنواره «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها»

معدنی‌پور درباره هفتمین جشنواره «بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها» که در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم برگزار می‌شود هم گفت: اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران در پی برگزاری موفقیت‌آمیز شش دوره جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها، هفتمین دوره این جشنواره را در سال جاری برگزار می‌کند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اهداف جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها را هم چنین عنوان کرد: ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف با زبان هنر، توجه به نقش کلیدی زنان به عنوان مدیران خانه و ارتقاء سطح فرهنگ مصرف در خانواده، ترویج فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس، پرهیز از تجمل‌گرایی، مصرف‌زدگی و اسراف و توسعه و ترویج استفاده بهینه از پسماندهای شهری و دورریزها از جمله اهداف این جشنواره می باشد.

معدنی‌پور با اشاره به این مطلب که طراحی و ساخت حجم، نقاشی، تکه‌های چسباندنی، عروسک‌های پارچه‌ای، چل‌تکه و… از دورریختنی‌ها هم قالب‌های آثار ارایه شده به این جشنواره هستند، ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش کارگاه‌های آموزشی، مسابقه، کارگاه تخصصی (workshop) و نمایشگاه‌ها با دو گرایش حرفه‌ای و تجربی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهروندان علاقه‌مند پس از فراگیری آموزش‌های لازم در کارگاه‌های آموزشی، آثار هنری خود را به منظور شرکت در مسابقه و نمایشگاه به دبیرخانه‌های مستقر در مناطق ۲۲ گانه، ادارات امور بانوان مناطق و خانه‌های تسنیم (مستقر در سراهای محله) جشنواره بهترین‌ها از دورریختنی‌ها تحویل دادند که آثار برگزیده در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان این مطلب که شهروندان علاقه‌مند محلات نیز همچون هنرجویان کارگاه‌های آموزشی در محلات مناطق ۲۲ گانه، آثار هنری خود را برای شرکت در بخش تجربی مسابقه به دبیرخانه‌های واقع در خانه‌های تسنیم (مستقر در سراهای محله) یا دبیرخانه‌های مستقر در ادارات امور بانوان تحویل داده‌اند، افزود: البته هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی که هنر بازیافت را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند یا به این گرایش هنری علاقه دارند، آثار هنری خود را برای شرکت در بخش حرفه‌ای مسابقه به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارایه کرده‌اند.

معدنی‌پور تصریح کرد: به آثار برگزیده بخش تجربی در هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران هم جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. سه اثر برگزیده بخش حرفه‌ای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه ارزنده نقدی دریافت خواهند کرد. به آثار برتر بخش تجربی و آثار مربیان و مسئولین خانه‌های تسنیم شرکت‌کننده در بخش مسابقه هم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه ارزنده نقدی اهدا خواهد شد.

 مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی

مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی در قالب بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تسنیم هم به همت اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد که آثار برتر آن در نمایشگاه جشنواره تسنیم به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان این مطلب ادامه داد: نفر اول این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و بیست میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پانزده میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم نیز لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ده میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

معدنی‌پور ادامه داد: ۷۷ اثر به نمایشگاه پایانی این مسابقه راه پیدا کرده است. آقایان امیرعلی جوادیان، فرهاد سلیمانی و ساعد نیک ذات داوران این مسابقه بوده‌اند.

 

بخش ابتکارات جامعه‌محور

در کنار بخش‌های برشمرده شده آثار برگزیده بخش ابتکارات جامعه‌محور نیز در نمایشگاه پایانی سومین جشنواره تسنیم به نمایش درخواهد آمد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در این رابطه هم گفت: این آثار در ۵ محور توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، نهاد خانواده، یکدلی و ایثار و مشارکت‌های اجتماعی طبقه‌بندی شده‌اند.

معدنی‌پور در پایان گفت: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «مد و پوشش اسلامی ایرانی» در کنار نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره «بهترین‌ها از دورریختنی‌ها»، نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی ایرانی و بخش ابتکارات جامعه‌محور از ۹ تا ۱۵ دی ماه ۱۳۹۳ در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches