×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سود سال ۹۹ سهام عدالت به‌زودی پرداخت می‌شود

اقتصادتهران: مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سود سهام عدالت به‌زودی برای مشمولان پرداخت می‌شود، گفت: اکنون تعداد ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت که ۳۲ شرکت آن سود ده بودند، اقدام به واریز سودهای خود کرده و عدد خوبی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، «محسن انصاری مهیاری» به اداره دیگری که به‌تازگی توسط سازمان بورس تاسیس شده اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اداره نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تشکیل شد، اکنون حدود ۴۹ میلیون نفر از مردم کشورمان سهامدار مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت هستند و سهام عدالت حدود ۱۰ درصد کل بازار سرمایه را تشکیل می‌هد.

تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و پرداخت از طریق سجام

وی اظهار داشت: از مجموع ۳۱ استان، به دلیل مشکلات موجود، تاکنون ۲۶ استان مورد بازگشایی قرار گرفتند و همچنان پنج استان کشور هنوز وارد بازار سرمایه نشده اند، به دلیل این موضوع و سایر مشکلات مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سازمان بورس تصمیم گرفت اداره‌ای تخصصی در خصوص سهام عدالت تشکیل دهد.

انصاری مهیاری با بیان اینکه سود سهام عدالت امسال هم به زودی برای همه مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود، افزود: اکنون تعداد ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت که ۳۲ شرکت آن سود ده بودند، اقدام به واریز سودهای خود کرده و عدد خوبی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده است که امیدواریم در روزهای آتی بقیه هم پس از وصول، به حساب مشمولان واریز شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره پرداخت سود از طریق سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه) بیان‌داشت: امسال حدود ۲۷۶ ناشر از مجموع ۵۹۰ ناشر سود ده، سود خود را به رقم ۱۶ همت (هزار میلیارد تومان) از طریق سامانه سجام پرداخت کرده‌اند. بنابراین، از ناشران درخواست می‌شود به‌طور حتم در هیات مدیره‌های خود مطرح کرده و سود را به احترام سهامداران خود از طریق سامانه سجام پرداخت کنند.

وی ادامه‌داد: درصدد هستیم با کاهش هزینه‌ها، شرکت سپرده‌گذاری عضو اتاق پایاپای شده و به نوعی بانکداری الکترونیک تشکیل و هزینه‌ها کاهش یابد.

انصاری مهیاری بیان‌داشت: در حال حاضر به‌ازای هر سهامدار ناشر باید ۲۵۰ تومان هزینه به شرکت سپرده‌گذای پرداخت کند و شرکت سپرده‌گذاری نیز همه این مبالغ را بابت هزینه‌هایی که باید برای این امور انجام دهد، پرداخت و هیچ‌گونه مبلغی برای سود خود کنار نمی‌گذارد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد اگر بانک مرکزی هم موافقت کند، شرکت سپرده‌گذاری به عنوان عضو معتمد اتاق پایاپای پذیرفته شود، این هزینه ها به‌شدت کاهش یافته و استقبال ناشران نسبت به پرداخت سود خود از طریق سامانه سجام روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بورس حدود ۶ میز صنعت (پالایشگاهی، سیمان، نیروگاه، بیمه، خودرو و ساخت قطعات و پتروشیمی) با هدف تعامل و برقراری ارتباط بیش از پیش سازمان با صنایع، شناسایی مشکلات آنها و انتقال آن به مسوولان ذیربط برگزار کرد، افزود: اتفاقات بسیار مثبتی پس از برگزاری این ۶ میز صنعت مشاهده شد، زیرا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قرار بر این بود که نرخ خوراک و سوخت تغییر زیادی داشته باشد اما با پیگیری‌های رییس سازمان و اعضای هیات مدیره در نهایت سقف نرخ خوراک گاز پنج‌هزار تومان به ازای هر مترمکعب و سقف سوخت ۲ هزار تومان تعیین شد که در شرایط فعلی با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و افزایش گاز در اروپا اهمیت این موضوع دو چندان شد.

به گفته وی، اکنون سازمان بورس همچنان پیگیر تغییر فرمول فعلی نرخ خوراک است، تا دو قطب بین‌المللی که مصرف‌کننده بوده و تولیدکننده نیستند، از فرمول خارج شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches