×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سوادآموزی بیش از ۱۸ هزار تبعه خارجی در سال جاری

اقتصادتهران: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امسال ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع خارجی در طرح آموزش سوادآموزی ثبت‌نام شده‌اند.

علی باقرزاده در گفتگو با مهر گفت: نهضت سوادآموزی آموزش افراد ۱۰ تا ۴۹ سال را برعهده دارد و برای افراد زیر ۱۰ سال نتوانسته ایم مداخله موثر کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر زیر ۲۰ سال را آموزش دادیم و امسال نیز ۱۹ هزار و ۷۰۰ سوادآموز در این رده سنی خواهیم داشت.

باقرزاده در ادامه درباره سوادآموزی اتباع خارجی نیز تصریح کرد: درصد باسوادی اتباع خارجی از ۶ درصد در ابتدای انقلاب به ۶۰ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی  با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۷۰۰ هزار نفر اتباع را آموزش داده و باسواد کرده‌ایم گفت: امسال نیز ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر در طرح آموزش سوادآموزی ثبت‌نام شده‌اند.

باقرزاده با بیان اینکه سوادآموزی اتباع رایگان است، گفت: ۸۰ درصد با هزینه دولت ایران، ۱۸ درصد با هزینه کمیساریای عالی پناهندگان و ۲ درصد را هم کشور نروژ بابت یک طرح تحت پوشش قرار داده است.

وی درباره اعطای بن یک میلیون تومانی نیز گفت: این بن به بی سوادان مطلق که تا معادل سوم ابتدایی مدرک دریافت کنند اهدا می شود.

باقرزاده ادامه داد: این طرح را با تعداد ۱۰ هزار نیرو در ۷ استان به صورت پایلوت اجرا خواهیم کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بن یک میلیونی با نام آنان صادر شده است که مسئولان محلی باید به منزل بی سوادان مطلق مراجعه کنند و به آنان اطلاع دهند که دولت برای آنان یک بن یک میلیون تومانی در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: شرط برخورداری از این پاداش، باسوادی است، ترجیح ما این است خانواده و محیط محلی در گیر آموزش باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches