×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سه هزار و ۵۰۰ تن خرمای خوزستان به صورت توافقی خریداری شد

اقتصادتهران: مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ خرما به صورت توافقی و حمایتی از نخل داران آبادان، خرمشهر، شادگان، کارون و اهواز خریداری شد.

مهدی صیاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح خرید توافقی و حمایتی خرما که از شهریور شروع شده تا پایان مهرماه سال جاری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح خرید توافقی و حمایتی خرما به منظور پوشش بخشی از خسارات نخلداران خوزستان به دلیل خشکسالی و شوری آب توسط تعاون روستایی و با ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد ابراز امیدواری کرد بهای خرمای خریداری شده تا ماه آینده پرداخت شود.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان نرخ خرید توافقی از نخلداران خوزستانی برای خرمای استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۳۲ هزار ریال، درجه دو ۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال و درجه سه را ۲۴ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ورود تعاون روستایی برای خرید توافقی و حمایتی خرما پس از ۱۵ سال، از ضرر و زیان بیشتر نخلداران که امسال با شوری و کمبود شدید آب روبه‌رو بودند جلوگیری کرده است.

برداشت خرما از نخلستان‌های جنوبی خوزستان از نیمه دوم شهریورماه شروع و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه می‌یابد.

پارسال حدود ۱۶۰ هزار تن خارک، رطب و انواع خرما از سطح نخیلات بارور استان تولید و روانه بازار شد ولی پیش بینی شده امسال کمیت و کیفیت خرما و رطب به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و شوری آب، به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

استان خوزستان حدود چهار میلیون نخل بارور و غیربارور دارد که بیشتر آن در مناطق ساحلی اروندرود، بهمنشیر و شهرهای کارون، شادگان، هندیجان و بهبهان، اهواز و دشت آزادگان متمرکز هستند.

استان خوزستان ۱٫۲میلیون هکتار زمین‌های کشاورزی و باغی با سطح تولید سالانه ۱۵٫۸میلیون تن با بیش از ۱۲۰نوع محصول تولیدی، رتبه نخست تولیدات کشاورزی را به لحاظ کمیت و تنوع در کشور دارد.

ارزش سالانه تولیدات محصولات کشاورزی و باغی در استان خوزستان ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نیشکر، گندم، برنج، خرما، انواع صیفی جات، حبوبات، دانه های روغنی، میوه های سردسیری، مرکبات و ذرت دانه‌ای و علوفه ای از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان به شمار می‌رود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches