×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سه هزار مگاوات به ظرفیت شبکه سراسری برق اضافه می شود

اقتصادتهران: معاون برنامه ریزی وزارت نیرو از اضافه شده سه هزار مگاوات برق به ظرفیت شبکه سراسری کشور تا پیک سال آینده خبر داد.

 حمیدرضا عظیمی روز سه شنبه در حاشیه نشست با فرماندار دهلران به ایرنا گفت: ظرفیت نیروگاه های کشور ۷۸ هزار مگاوات است و بیش از ۶۴ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۵ هزار مگاواتی نیروگاه های در حال ساخت کشور افزود: تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به شبکه سراسری برق کشور متصل می شود.

معاون برنامه ریزی وزارت نیرو افزود: تا زمان اوج مصرف سال آینده قرار است سه هزار مگاوات به ظرفیت شبکه سراسری اضافه شود و ظرف سه ماه آینده نیز یک هزار و ۵۰۰ مگاوات از این مقدار وارد شبکه خواهد شد.

عظیمی با اشاره به اینکه امسال رکورد مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور شکسته شد، تاکید کرد: امسال اوج مصرف برق به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید.

وی با اشاره به طی مراحل مقدماتی نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران گفت: برای این پروژه یک هزار میلیارد ریال با زمان ساخت در سه سال هزینه می شود که در زمان احداث زمینه اشتغال یک هزار نفر را فراهم می کند.

معاون برنامه ریزی وزارت نیرو با اشاره به صدور موافقت نامه های اصولی و انجام مطالعات امکان سنجی طرح گفت: امیدواریم با پای کار آمدن سرمایه گذار عملیات آن اجرایی شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches