×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سه میلیارد دلار محصولات باغی از کشور صادر شد

اقتصادتهران: معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سه میلیارد دلار انواع محصولات باغی در پنج ماه اول امسال به خارج از کشور صادر شده است.

محمد علی طهماسبی شامگاه شنبه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات در گفت وگو اختصاصی با ایرنا افزود: ۸۰۵ هزار تن سیب درختی در سال گذشته و سه ماه نخست امسال و ۲۵۳ هزار تن خرما در سال گذشته از کشور به خارج صادر شده است.

وی ادامه داد: فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم شده که پسته، خرما، زعفران، کشمش، گل و گیاهان زینتی، کیوی و بخشی از مرکبات تولیدی برای ارز آوری کشور، هدف گذاری شده اند.

طهماسبی راهبرد بازار در مقابل بازار وزارت جهاد کشاورزی را از رویکردهای موفق بیان کرد و افزود: این سیاست برای کاهش تعرفه اجرا شده و فرصت مناسبی برای صادرات محصولات بخش باغبانی فراهم کرده است.

وی وسعت گلخانه های کشور را ۱۳ هزار هکتار بیان کرد و ادامه داد: در این گلخانه ها سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی و توت فرنگی تولید و به بازار داخلی و خارجی ارسال می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: صرفه جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب، بازدهی گلخانه ها به میزان ۱۰ تا ۱۲ برابر، کاهش تنش های محیطی و تولید محصولات خارج از فصل از مزایای کشت گلخانه ای است.

طهماسبی افزود: برای کاهش مصرف آب در محصولات باغی، کاشت محصولات پر آب بر به محیط های کنترل شده گلخانه منتقل می شود و درختان میوه نیز در گلخانه کاشت می شود.

وی به استفاده از روش سایبان برای برخی محصولات درختی و باغی در راستای کاهش مصرف آب اشاره کرد و افزود:‌ افزایش بهره وری و کیفیت محصولات و صرفه جویی در مصرف آب، از نتایج استفاده از سایبان در باغ ها است.

به گفته طهماسبی، با اجرای سایبان در باغ ها ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches