×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سهم ایران در صنعت گردشگری؛ فقط ۸ میلیارد دلار

اقتصادتهران: معاون سازمان توسعه تجارت گفت: پتانسیل درآمد صنعت گردشگری هم عرض درآمد نفت است درحالیکه سهم هشت صادرات خدمات ایران در این حوزه هشت میلیارد دلار است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مودودی از برگزاری همایش ملی گردشگری ایران در دوران پساتحریم در اواخر بهمن ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: پتانسیل درآمد ارزی این صنعت هم عرض درآمد نفت است و در شرایط کنونی و با توجه به کاهش قیمت نفت در دنیا، توجه به صنعت گردشگری بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت گردشگری ایران، شرایط بعد از تحریم را فرصتی مغتنم برای توسعه صادرات خدمات و از جمله صنعت گردشگری دانست و بر ترسیم نقشه راه این صنعت برای جذب حداکثری گردشگران خارجی تاکید کرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر امنیت و ثبات سیاسی ایران در بین کشورهای آشوب‌زده منطقه یادآور شد: تعدد و تکثر سفرهای هیأت‌های تجاری خارجی که معمولا پیش‌قراولان و پیشاهنگان فضای سیاسی و فرهنگی ملت‌ها نیز هستند، نشان می‌دهد که ایران، در حال تجربه فصل جدیدی از روابط بین‌المللی است که به موجب آن می‌توان به افزاش سهم صنعت گردشگری در کنار سایر فرصت‌های افزایش درآمد ارزی کشور امیدوار شد.

مودودی با اشاره به سهم ۱۵۰۰ میلیارد دلاری صنعت گردشگری در تجارت جهانی خاطرنشان کرد: سهم هشت میلیارد دلاری صادرات خدمات ایران در این حوزه ناکافی و نامطلوب است؛ این در حالی است که ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اقلیمی فراوان در کشور وجود دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches