×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باید به ۱۰ درصد برسد

رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: اکنون سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ۷.۹ درصد است که این میزان تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش ایرنا، سجاد احد زاده روز جمعه در مراسم شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی کشور افزود: یک امر بدیهی وجود دارد و آن اینکه ارکان اصلی صنعت بانکی و مالی، بیمه، بورس و بازار سرمایه است و اصلی ترین عناصر توسعه اقتصادی کشورها به دلیل ایفا کردن نقش واسطه ای در تخصیص منابع مالی به بخش‌های مختلف اقتصاد از طریق کاهش هزینه‌های تامین مالی و تشکیل پس اندازها و استفاده کارا که سهم عمده ای در رشد بلندمدت اقتصادی دارد، صنعت مالی است.

رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار داشت: ابزارهای تامین مالی، خدمات پوشش و ارایه خدمات مالی و بانکی از طریق جذب منابع مالی است که به افزایش شفافیت و کاهش ریسک‌های مالی در صنعت اقتصادی کشور کمک می‌کند و توسعه و بهره مندی از این ابزارها، اولویت اصلی سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف بورس، بانک و بیمه کشور است.

احدزاده درباره استفاده از فناوری‌های نوین مالی در صنعت مالی گفت: فین تک غالبا برای اجرای راهکارهای مذکور استفاده می شود و توسعه کننده بخشی هستند که هدف آنها ارایه خدمات مالی دیجیتال با استفاده از فناوری‌های نوین است که محصولاتشان مبتنی بر فضای مجازی و برنامه‌های کاربردی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اسناد بالا دستی که در کشور وجود دارد به ویژه احکام قید شده در برنامه هفتم توسعه قرار است سهم ۱۰ درصدی از اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی تا پایان سال ۱۴۰۷ محقق شود که یکی از اهداف کلان ما است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches