×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سند میزان نیازهای آموزشی در کشور تدوین می شود

اقتصادتهران: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: سند شناسایی میزان و چگونگی نیازهای آموزشی در گروه‌های مختلف مانند شاغلان، زنان سرپرست خانوار و دانشجویان در کشور به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایرنا، سلیمان پاک‌سرشت عصر روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با استاندار در اداره کل فنی و حرفه‌ای سمنان به اهمیت و نقش شکل گیری شورای مهارت در ساماندهی مهارت های آموزشی متناسب با بازار هر استان اشاره و اضافه کرد: شورای مهارت در استان‌ها باید تشکیل شود و از سوی این شورا وظیفه برنامه‌ریزی عملیاتی آموزشی مهارتی هر استان بررسی و از سوی نهادهای اجرایی پیگیری شود.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی مهارت آموزی در کشور از طریق شوراهای مهارت استان ها، از شکل ملی به شکل استانی و حتی منطقه‌ای تغییر می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز هر منطقه یا استان شناسایی شود، ابزارهای لازم برای شناسایی این مهارت‌ها در اختیار استان ها قرار گرفته است، در این شیوه سعی می شود نسبت نزدیکتری بین آموزش‌های مهارتی و محیط کار برقرار شود.

وی با اشاره به خیل جمعیت بیکار دانش‌آموخته، بیان داشت: در دهه ۸۰ آموزش عالی کشور بی‌مهابا توسعه یافت که کشور را با خیل دانش‌آموختگان دانشگاهی مواجه کرد که فاقد مهارت هستند و مقبول کارآفرینان نیستند که باید مدتی به مهارت‌آموزی آنها پرداخت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تعریف رویکرد و اهداف جدید برای این سازمان در برنامه های مختلف با هدف اشتغالزایی افراد فاقد مهارت به ویژه دانش‌آموختگان، یادآور شد: در این مسیر این سازمان در صورت نیاز از نیروهای آموزشی از دیگر شرکای آموزشی مانند دانشگاه ها استفاده می کند و قصدی برای توسعه سازمانی و افزایش نیروی انسانی موجود ندارد.

نیک سرشت با اشاره به تاثیر آموزش‌های مهارتی در اشتغالزایی، تصریح کرد: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آموزش‌های مهارتی در کارجویان کشور منتهی به افزایش فرصت‌های شغلی می‌شود.

به گفته وی در ارایه آموزش های مهارتی تناسب با نیازهای بازار کار پیش‌بینی می شود و این مساله به ویژه در مراکز جوار صنعتی با نیاز واحدهای تولیدی متناسب است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches