×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سقف سنی برای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر حذف شد

مدیرعامل صندوق بیمه ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از حذف سقف سنی برای پوشش بیمه ای روستاییان و عشایر خبر داد.

به گزارش موج، سید حمید کلانتری در اولین نشست خبری خود در سال جدید با تشریح برنامه ها و اقدامات این صندوق پرداخت و گفت: بر اساس مصوبه ی دولت برای بیمه ی اجتماعی روستائیان و عشایر سقف سنی ۱۸ سال تا ۵۰ سال مورد توجه واقع می شد به طوری که برای مردان تا سقف سنی ۵۵ و برای زنان تا ۵۰ سال امکان بیمه شدن در این صندوق وجود داشت.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته و تدوین قانون جدید برای تحت پوشش قرار دادن جامعه ی هدف این صندوق برابر اصل ۲۹ قانون اساسی و مصوبه ی سال ۹۱ مجلس شورای اسلامی برنامه های خود را بر این روند برنامه ریزی کرده است.

کلانتری با اعلام اینکه حذف سقف سنی بر اساس این مصوبه انجام گرفته شده است، گفت: این مصوبه از دی سال ۹۲ اجرایی شده و بر همین اساس بعد از این سقف سنی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه ای کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق بیمه ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اعلام اینکه تا قبل از حذف سقف سنی در حدود سه میلیون نفر جامعه هدف این صندوق را تشکیل می دادند، خاطر نشان کرد: با اجرای مصوبه ی جدید، بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: از ابتدای تأسیس این صندوق حدود ۳٫۶ میلیون نفر از جامعه هدف ما تحت پوشش قرار دارند، بطوری که در حال حاضراین رقم به۶٫۶ میلیون نفر بیمه شده ی اصلی رسیده است؛ ضمن اینکه با احتساب خانواده های آنها جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهیم.

به گفته ی کلانتری با توجه به اینکه نزدیک به ۳۴ درصد جمعیت کشور را افراد روستایی تشکیل می دهند در حال حاضر تنها ۱۵ درصد این افراد بیمه شده اند؛ یعنی از ۶٫۶ میلیون روستایی تنها ۱٫۱ میلیون نفر آنها تحت پوشش صندوق بیمه ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: با اشاره به تقسیم جمعیت تحت پوشش این صندوق به ۸ گروه درآمدی، اگر میزان درآمد ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را برای این ۸ گروه در نظر بگیریم سهم پرداختی برای بیمه شدگان بسیار ناچیز خواهد بود ضمن اینکه به ازای ۱۸۰ هزار تومان حق بیمه ای که از بیمه شده دریافت می گردد، دولت ۳۶۰ هزار تومان به حساب او واریز می کند.

وی همچنین به پرداخت مستمری بازنشستگی با ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه ی پرداخت حق بیمه اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه عمر این صندوق به ۹ سال می رسد تاکنون ما کسی را نداشته ایم که از حقوق بازنشستگی این صندوق برخوردار شود، اما؛ ۱۸ هزار نفر مستمری بگیر صندوق هستند که در اثر فوت بیمه شده یا از کار افتادگی مستمری دریافت می کنند.

مدیر عامل صندوق بیمه ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه به پیشنهاد این صندوق به دولت یازدهم برای توسعه ی خدمات بیمه ای و تحت پوشش قرار دادن افراد روستایی و عشایر اشاره کرد و افزود: ما به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داده ایم که از محل مابه التفاوت درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را به مدت ۲ تا ۳ سال در صورت امکان حق بیمه را دولت به طور کامل پرداخت کند تا کشاورزان، روستائیان و عشایر به صورت رایگان بیمه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمه ی ما اختیاری است، گفت: ۲٫۳ حق بیمه را دولت پرداخت می کند و سهم ۵ درصدی را که بیمه شده می بایست پرداخت کند، در مدت یک سال از او دریافت می شود.

کلانتری اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن چنین پیشنهادی را سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان و به مدت سه سال ۴۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches