×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سطح آب دریاچه ارومیه امسال از ۱٫۵ میلیارد متر مکعب پایین تر نرفته است

اقتصادتهران: استاندار آذربایجان غربی از افتتاح ۴۵۱ طرح عمرانی و تولیدی در آذربایجان غربی همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی شهریاری  در تشریح برنامه‌های دهه فجر افزود: همزمان با دهه فجر امسال ۴۵۱ طرح عمرانی و اقتصادی با ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه در جای جای این استان به بهره برداری می‌رسد که  ۳۹۶ طرح از این تعداد عمرانی و ۵۵ طرح دیگر تولیدی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر سال جاری، ۸۳ طرح با سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در استان کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: مجموع اعتبارات طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی در دهه فجر امسال به ۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال می‌رسد که رقمی قابل توجه در راستای توسعه استان به شمار می‌رود.

شهریاری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان های کم برخوردار کشور در بهره مندی از نعمت گاز طبیعی است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۷ روستای این استان در آستانه بهره مندی از گاز طبیعی است.

به گفته وی، طرح گازرسانی به ۲۷۳ روستا در دست اجرا بوده و گازرسانی به ۴۵۰ روستا نیز در حال مطالعه است که با اضافه‌شدن این روستاها، شاخص بهره مندی از گاز طبیعی بسیار بالاتر از میانگین کشوری خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر میزان بهره مندی از گاز طبیعی در روستاهای آذربایجان غربی کمتر از ۵۰ درصد و بسیار پایین تر از متوسط کشوری است.

وی از اتمام طرح عمرانی و ریل گذاری راه آهن مراغه – ارومیه خبر داد و افزود: این طرح اوایل اسفند سال جاری به شرکت رجا واگذار شده و از اوایل سال آینده نیز بخش مسافری آن راه اندازی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی و مدیریت استان برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی به ویژه در مناطق محروم اضافه کرد: در سال آینده با مشارکت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصدی استانداری، ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches