×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سرنوشت استخدام ۷۰۰ نیروی جدید در هلال احمر

اقتصادتهران: کمبودهایی که با فداکاری‌ امدادگران جبران می‌شود، ماجرای برداشت دوباره از ذخیره احتیاط، یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز انبارهای امدادی، مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه و سرنوشت جذب ۷۰۰ تن نیروی جدید در هلال احمر از جمله مباحثی بود که رییس جمعیت هلال احمر در شرایطی که چشم انتظار تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان وعده داده شده از طرف دولت هستند، به آنها پرداخت.

دکتر سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، در ابتدای صحبت‌هایش در ارزیابی‌اش از چگونگی امدادرسانی به حوادث سیل و همچنین برف و کولاک که از حدود ماه گذشته چندین استان را تحت تاثیر قرار داده بود، گفت: نقطه قوت امدادرسانی‌ها در حوادث اخیر، آن بود که به موقع، سریع و با حضور مسوولان رده بالای جمعیت اقدامات لازم صورت گرفت.

اقدام قبل از حادثه در سیل چند استان

وی درباره وضعیت انبارهای امدادی تاکید کرد: وقتی می‌گوییم انبارهای جمعیت خالی است، به معنای آن است که انبارها نسبت به استانداردها خالی است. جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به این سطح از عملیات‌ها مشکلی ندارد؛ اگر همه انبارهایمان نیز پر بود، بیشتر از این مقداری که در حوادث اخیر هزینه و توزیع شد، نیازی نداشتیم. ما در امدادرسانی به این سطح از عملیات‌ها چیزی کم نداریم و کم هم نگذاشتیم. اما گاهی در ابتدای عملیات‌ها، درخواست‌هایی از سوی برخی‌ها می‌آید که معمولا “اورلود” است، در مجموع بر اساس تجریبات همکاران‌مان در محیط و فیلد، ما کوچک‌ترین مشکلی در تامین این نیازها نداشتیم. اما از آنجا که به دنبال بروز حوادث، اقلام ۲۲گانه امدادی از انبارها خارج می‌شوند، نگرانی ما بابت جایگزینی آنهاست و این موضوع است که مقداری اذیت کننده و نگران کننده است.

ضیایی، اقدام قبل از حادثه جمعیت هلال احمر را نکته مثبت و قوت امدادرسانی‌ها در حوادث یک ماه گذشته خواند و در این باره گفت: این اقدام “آمادگی مبتنی بر ریسک” معنی می‌شود و یکی از بحث‌های مهم مدیریت بحران است؛ به این معنا که قبل از اتفاق و متناسب با ریسکی که اتفاق خواهد افتاد، آماده باشید. در سیل سیستان و بلوچستان با آگاهی و هشداری که از قبل داده شده بود، اقدامات لازم امدادی صورت گرفت. به عنوان مثال پیش بینی شده بود که یکی از روستاها در محاصره سیل قرار می‌گیرد و برهمین اساس قبل از وقوع حادثه، اقلام امدادی منتقل و امدادگران نیز مستقر شدند.

وی در این باره افزود: بنابراین هم به مردم اطلاعات کافی داده شده بود هم اقدامات امدادی لازم انجام شده بود. این موضوع نیز رضایت مردم و مسوولان را به دنبال داشت و با وجود آنکه سیل وسیع بود، اما اضطراب ایجاد نکرد. گواه این حضور به موقع و موثر امدادگران نیز مردم و مسوولان هستند؛ فکر نمی‌کنم دستگاهی زودتر از هلال احمر در فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان حضور داشته باشد.

رییس جمعیت هلال احمر مجددا تاکید کرد: به گواه مردم و مسوولان، ما در پاسخ به مدیریت بحران برای این سطح از عملیات در ماه گذشته در حد خوبی عمل کردیم؛ هرچند که نیروهایمان در چند جبهه در حال عملیات بودند؛ به طوری که در شمال کشور و تهران عملیات امدادرسانی در برف و کولاک و در جنوب نیز امدادرسانی در سیل را داشتیم. مجموعه این اقدامات نشان دهنده آمادگی بین‌بخشی و و داخل بخشی خوبی بود.

وی افزود: البته سیستم و فرماندهی داخلی هلال احمر بسیار به‌گوش است؛ به طوری که وقتی از اینجا چیزی گفته می‌شود، تا ته خط همان مسیر ادامه می‌یابد. علت هم آن است که افرادی درگیر کار می‌شوند که انگیزه‌های بالایی دارند و واقعا منتظرند که ما فقط ماموریت به آنها بدهیم؛ توقعی هم جز این ندارند که حداقل‌ها را برای اجرای ماموریت‌شان در اختیارشان بگذاریم؛ توقع دارند موجودی انبارها کافی باشد، هلیکوپترها کار کند و حداقل لباس و کفش مناسب ماموریت‌شان را داشته باشیم که به آنها بدهیم. این درحالیست که متاسفانه شاهدیم در همین کولاک فیروزکوه، امدادگران‌مان در دمای منهای ۱۵ درجه با کفش کتانی، اجناس را میان متاثران از برف و کولاک توزیع و خدمات امدادی را ارایه می‌کردند. این افراد رمز موفقیت جمعیت هلال احمر هستند و کمبودهای ما را فداکاری‌های آنها جبران می‌کند؛ مانند زمان جنگ که کمبودها زیاد بود و توسط نیروهای بسیج و داوطلب فاصله بین آنچه که هستیم و آنچه که باید باشد، پر می‌شد. در هلال احمر نیز این فاصله را فداکاری امدادگران و نجاتگران و جوانان، پر می‌کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches