×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سرمای بهار امسال ۸۱ هزار میلیارد ریال به باغات کشور خسارت زد

اقتصادتهران: در سال جاری در بیش از ۶۷۰ هزار هکتار باغات میوه های سردسیری و خشک خسارت سرمازدگی داشتیم و بیش از ۳ میلیون تن از این محصولات آسیب دید.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی،  مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک معاونت باغبانی  با اعلام این مطلب، ارزش خسارات سرمازدگی در این باغات را ۸۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

شکراله حاجی وند، سطح زیر کشت باغات بارور محصولات سردسیری و خشک در کشور در سال گذشته را ۲.۴ میلیون هکتار بیان کرد و گفت: از این سطح ۱۰.۳ میلیون تن محصول به دست آمد.

وی با اشاره به این که بیشترین میزان تولید در حوزه میوه های سردسیری در سال ۹۶ مربوط به سیب بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳.۶ میلیون تن از این محصول در کشور تولید و از این مقدار ۷۰۰ هزار تن تا کنون صادر شده است.

حاجی وند، کشورهای حوزه خاورمیانه به ویژه اقلیم کردستان، پاکستان و ترکیه و بعضی از کشورهای اروپایی را از مقاصد صادراتی سیب ایران برشمرد.

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک معاونت باغبانی افزود: در سال ۹۶ سیب ۷ درصد، پسته ۱۵ درصد، انگور ۱۲ درصد، بادام ۷ درصد و گردو بیش از ۵ درصد تولید باغات سردسیری را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: میوه های هسته دار ۹.۵ درصد، میوه های دانه ریز ۱۲.۵ درصد، میوه های خشک ۲۸.۲ درصد و سایر میوه ها ۸ دهم درصد محصولات سردسیری و خشک را تشکیل می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches