×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه گذاری ۹۶۰ میلیون دلاری خارجی ها در استان تهران

اقتصادتهران: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به روند روبه رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: حدود ۹۶۰ میلیون دلار از سوی شرکت های خارجی طی هشت ماه نخست سال جاری در استان تهران سرمایه گذاری شده است.

ه گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا افزود: در این مدت علاوه بر سرمایه گذاری بخش خارجی ، تفاهمنامه و قراردادهایی نیز با ۴ تا ۵ شرکت توانمند و به نام از کشورهای ژاپن و کره جنوبی منعقد شده است.

وی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان می دهد که کشور روی ریل توسعه اقتصادی قرار گرفته و باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که بتوانیم گام موثری برای نظام جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری برداریم.

ترکی با بیان اینکه گاهی اطلاعات غلطی در خصوص پایه های اقتصادی داده و یا گرفته می شود اظهار کرد: تنها دولتی که گام اساسی در حوزه اقتصادی برداشته است، دولت تدبیر و امید است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران افزود: در دولت تدبیر و امید، سمت و سوی برنامه ریزی ها به سمت بخش سرمایه گذاری پیش رفت به نحوی که دولت با روش نقدینگی خداحافظی کرد.

ترکی با بیان اینکه تزریق نقدینگی در بخش عمرانی خروجی خوبی نخواهد داشت افزود: اینکه می گوییم در سطح حوزه اقتصادی و بخش عمرانی کشور باید از نفت خداحافظی کنیم یعنی اینکه نقدینگی در اختیار دولت برای هزینه کرد قرار نگیرد، کما اینکه در سالهای ۸۸ تا ۹۱ اوج پولداری و نقدینگی کشور بود ولی وضعیت ایده آل اتفاق نیفتاد.

ترکی یادآور شد: دولت یازدهم در جهت حذف نقدینگی برنامه ریزی می کند تا به سمت منطقه و محیطی امن برای اقتصاد و کار کردن پیش رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران تاکید کرد: در طول دوره خدمت دولت تدبیر و امید شرایط و فضا برای رونق اقتصادی ایجاد شده و بعد از مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ ،کشورهای جهان به این نتیجه رسیدند که تنها کشوری که می توانند در آن سرمایه گذاری مستقیم، تضمین سرمایه و تعهد بازپرداخت سرمایه را داشته باشند جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود :در بخش اقتصادی، توانمندی های خوبی در سطح کشور داریم و تمام اقتصاددانان دنیا به این موضوع واقف هستند که جمهوری اسلامی ایران مقام هفدهم اقتصادی دنیا را دارد و این نشان می دهد که در بخش اقتصادی، برتری نسبی به بسیاری از کشورها داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران افزود: کشوری که دارای رتبه اول ذخایر گازی دنیا، رتبه سوم تا چهارم نفت جهان، مقام هفتم تا هشتم ذخایری مانند مس و روی و ذخایر خدادادی بی نظیر دیگری است، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی، سال ۲۰۱۶ را سال پایه رونق اقتصادی کشور جمهوری اسلامی ایران بنا به اذعان اقتصاددانان دانست و اظهار کرد: با وجود سخت گیری هایی که کشورهای مختلف و از جمله آمریکا علیه ایران داشتند، تاکنون با پیگیری های صورت گرفته در قالب بخش سرمایه گذاری در استان تهران، نزدیک به ۱۰۰ کشور در ایران حضور پیدا کردند و این فرصت بسیار خوبی در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches