×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه گذاری ۷۸ میلیارد دلاری پکن برای توسعه حمل و نقل

اقتصادتهران: پکن به عنوان پایتخت بزرگترین کشور جهان و یکی از کلان شهرهای مهم دنیا، در ۵ سال گذشته با هدف توسعه سامانه حمل و نقل، ۷۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش روزنامه چاینا دیلی چین، این میزان بر اساس اعلام شهرداری این شهر در مقایسه با دوره قبل از آن ۴۴ درصد بیشتر شده است.

روزنامه می نویسد که پکن در این مدت توانسته است شماری از مناطق اطراف را با سامانه‌های جدید و راه‌ها و خطوط مترو به یکدیگر مرتبط سازد.

همزمان از دو سال و نیم قبل طرح استفاده از دوچرخه‌های ثبتی ارزان قیمت در شهر پکن باعث شده است تا از ترافیک این شهر با حدود ۲۲ میلیون نفر جمعیت کاسته شود.

میلیاردها دلار از این سرمایه گذاری را بخش خصوصی تامین کرده است و نزدیک به ۷۵ درصد از آن صرف توسعه سامانه های حمل و نقل عمومی شده است.

در حال حاضر در شهر پکن ۲۲ خط زیرزمینی مترو فعال است و طول این خطوط در پنج سال قبل که ۴۴۲ کیلومتر بود اکنون به ۶۰۸ کیلومتر رسیده است.

کمیسیون حمل و نقل شهر پکن نیز اعلام کرده است طول خطوط بزرگراهی نیز از ۹۲۲ کیلومتر در پنج سال گذشته به یکهزار و ۱۸ کیلومتر در زمان حاضر رسیده است.

پکن قصد دارد یک منطقه مثلث شکل بین این شهر و شهر ‘تیان جین’ در شمال شرق و استان ‘خه بی’ در شمال این کشور ایجاد کند و برای همین در سال‌های آینده خطوط بیشتری از مترو، جاده و بزرگراه در این شهر ساخته خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches