×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی برای جمع آوری گازهای مشعل در پارس جنوبی

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل در پارس جنوبی ۵۰۰ میلیون یورو پروژه اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمد مشکین فام  در مراسم امضای قرارداد پروژه بازیافت و مصرف گاز مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای ٢ و ٣)، بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت SOFREGAZ فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین، اظهار کرد: کاهش آلاینده‌های صنعتی یکی از مواردی است که در بیشتر اسناد بالادستی صنعت نفت به آن اشاره شده و از دغدغه‌های جدی مسئولان نظام است.

وی با بیان این که در ۲ سال اخیر و پس از توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حرکت خوبی در شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت همسو با این موضوع آغاز شده است، تصریح کرد: امضای قرارداد امروز نتیجه همین حرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ابراز امیدواری کرد که این قرارداد آغازی برای دیگر پالایشگاه‌های پارس جنوبی باشد و در همه پالایشگاه‌های ۱۳ گانه پارس جنوبی طرح جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل اجرا شود.

مشکین فام، جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل را از ۲ منظر قابل اهمیت دانست و تصریح کرد: نخست؛ رفع آلاینده‌هایی که با سلامت مردم منطقه و کارکنان شاغل صنعت نفت ارتباط دارد، دوم؛ تکالیف جهانی ایران در زمینه محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است.

وی با بیان این که امضای قرارداد امروز سرآغازی برای ایفای نقش ایران در کاهش گازهای آلاینده‌ خواهد بود، افزود: از کل حجم گازهای آلاینده در جهان، ۷۵ درصد آن متعلق به ۱۰ کشور است که متاسفانه ایران در این فهرست قرار دارد.

مدیرعامل نفت و گاز پارس ادامه داد: ایران در منطقه خاورمیانه در زمینه حجم گازهای آلاینده در جایگاه نخست قرار دارد که امیدواریم این وضع تغییر کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches