×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت برای آماده سازی فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار

اقتصادتهران: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای آماده سازی و افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام داده است.

به گزارش ایرنا، بهروز آقایی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران مختلف کشوری در چابهار اظهار داشت: بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ ( حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه ترین مسیر ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار پس از افتتاح فاز نخست به هشت و نیم میلیون تن خواهد رسید، افزود: هم اینک کشتی های ۱۰۰ هزار تنی قابلیت پهلوگیری در این بندر را دارند.

آقایی گفت: بندر چابهار آماده بهره برداری است و به زودی با حضور رئیس جمهوری، مقامات کشوری و میهمانان خارجی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان از طریق چابهار وارد و حمل خواهد شد که هم اینک ۱۱۰ هزار تن گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از طریق این بندر در حال انتقال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مجموع ۴۷ هزار کانتینر گندم اهدایی هند به افغانستان با ۴۷ هزار کامیون از طریق جاده ترانزیتی چابهار- میلک به افغانستان حمل می شود.

آقایی به مزیت های بندر چابهار اشاره کرد و گفت: زیرساخت های کنونی و پسکرانه ای در حال توسعه بندر چابهار نگاه جدید شرکت های کشتیرانی منطقه و جهان را برای رسیدن به بازارهای کشورهای CIS (کشورهای آسیای میانه) و افغانستان از تمرکز بر خلیج فارس خارج و به دریای عمان و بین بنادر چابهار، صحار و گوادر معطوف می کند.

وی افزود: اجرا و تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان – سرخس، خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار، پتروشیمی توسعه نگین مکران، ایجاد صنایع فولاد، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار و همچنین توسعه بنادر کشورهای همسایه از جمله عمان (بندر صحار) و پاکستان (گوادر) می تواند نقش مهمی برای جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی وتوسعه تجارت و ترانزیت داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در همین راستا حرکت به سمت آسان تر کردن قوانین مناطق ویژه اقتصادی در بنادر شهید بهشتی و کلانتری به منظور تسهیل سرمایه گذاری و ارائه خدمات بندری ارزان و سریع و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ترمینال مواد معدنی، مخازن نگهداری مواد پتروشیمی و نفتی و ساخت اسکله های اختصاصی نفتی علاوه بر فراهم کردن زمینه رسیدن به افق های برتر منطقه ای، تعیین کننده نقش کلیدی بندر چابهار به عنوان موتور مولد توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور و دروازه طلایی ترانزیتی به کشورهای CIS و افغانستان است.

وی گفت: چابهار فاصله نزدیکی با افغانستان محصور در خشکی دارد و این کشور را می تواند به آب های اقیانوسی متصل و انواع کالاهای آن (معادن، محصولات کشاورزی و خشکبار) را به دنیا صادر کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches