×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی۲۰ برابر رشد می یابد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی که به منظور حمایت از معدنکاران بخش خصوصی فعالیت می کند سال آینده سرمایه اش نسبت به وضعیت کنونی ۲۰ برابر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان درمراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه خرید و تولید ماشین آلات معدن و صنایع معدنی در محل ایمیدرو، اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی بخش معدن، کمبود ماشین آلات معدنی است که نیاز به سرمایه گذاری و حمایت ویژه دارد.

وی افزود: براساس مذاکرات صورت گرفته و حمایت بانک ملت، اولین موافقتنامه بین این بانک و صندوق مذکور و حمایت، مشارکت و ضمانت ایمیدرو به منظور واردات و تولید ماشین آلات بخش معدن شکل اجرایی به خود می گیرد.

کرباسیان اضافه کرد: صندوق یادشده در دولت پیشین در فهرست واگذاری ها قرار گرفته بود اما اکنون قرار است به حوزه این سازمان بازگردد و به وظیفه قانونی خود عمل کند.

به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، تسهیلات اعطایی در چارچوب این تفاهمنامه طبق نرخ های متعارف بانکی انجام می شود که نرخ آن نه تنها برای تولید پائین تر است بلکه یارانه هم به آن تعلق می گیرد.

کرباسیان در رابطه با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، گفت: نقش صندوق در رابطه با این تفاهمنامه جنبه حمایتی دارد و به میزان دو و حداکثر تا ۱۰ درصد با توجه به مشخصه معادن، پشتیبانی لازم را به عمل می آورد.

وی تاکید کرد: تضمین و تعهد بازپرداخت اصل، سود و جرایم تاخیرات متعلقه در رابطه با تسهیلات اعطایی بانک ملت توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی صورت می گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: معادن استراتژیک از حمایت بیشتری برخوردار می شوند و معدن های سنگ ساختمانی از یارانه برخوردار نمی شوند، اما از حمایت تضمینی برخوردارند.

کرباسیان خاطرنشان ساخت: نرخ سود تسهیلات اعطایی در چارچوب این تفاهمنامه به میزان ارقام تعیین شده برای بخش صنعتی و نسبت به نرخهای تجاری سه تا چهار درصد ارزانتر است.

وی یادآور شد: امروز ذخایر قطعی معدنی در کشور ارزشی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار دارد و انتظار می رود با امضای این تفاهمنامه بر یکی از مشکلات حوزه معدن که کمبود ماشین آلات معدنی و تجهیزات مربوطه است، غلبه شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches