×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سران قوا کمک ۵۰۰ میلیون دلاری به صنعت دارو را تصویب کردند

اقتصادتهران: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سران سه قوه تصویب کردند که ۵۰۰ میلیون دلار به بیمه سلامت کمک کنند تا بتواند بدهی های دارویی های خود را پرداخت کند.

دکتر غلامرضا اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کمک در حال عملیاتی شدن است اما یکی دو هفته زمان می برد تا از طریق مکانیسم بانک مرکزی این ارز به ریال تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی صنایع دارویی کشور اضافه کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات سررسیده صنعت دارو است که به علت زنجیره تاخیر پرداخت‌های بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در نهایت به تولیدکنندگان رسیده است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: همه باید دست در دست هم دهند تا مشکلات نقدینگی صنعت دارو به حداقل برسد البته دولت نیز تصمیماتی در این زمینه گرفته است که از جمله آنها می‌توان به ارائه تسهیلات در پرداخت های گمرکی و اعطای تسهیلات به صورت وام بانکی اشاره کرد.

اصغری تصریح کرد: مصوبات خوبی در ستاد تدابیر ویژه دولت برای کاهش مشکلات صنعت دارو انجام شده است اما کافی نیست.

وی یادآور شد: ۵۰۰ میلیون دلار کمکی که از سوی سران سه قوه به تصویب رسیده است، می تواند بخشی از مشکلات صنعت دارو را کاهش دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches