×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۸ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل تشکیل می‌شود

اقتصادتهران: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش مهر، شهرام آدم نژاد در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ارتقای ایمنی و تلاش برای کاهش سوانح حمل و نقل، اذعان کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، با مأموریت ارتقای ایمنی حمل‌ونقل از طریق بررسی علل وقوع سوانح، ارائه توصیه نامه‌ها، ترویج ایمنی و پیشگیری از وقوع سوانح با استفاده‌از رویکرد کاهش ریسک، در وزارت راه و شهرسازی تشکیل خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر برنامه ریزی ها برای تشکیل این ستاد، با مشارکت همه سازمان‌های تابعه و رگولاتور در هر یک از شیوه‌های حمل و نقل در حال انجام بوده و هیأت امنای این ستاد، از نمایندگان ارشد نهادها و سازمان‌های ذی ربط در حوزه بررسی سانحه در سطح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل خواهد شد.

آدم نژاد در خصوص ضرورت تشکیل این ستاد افزود: بررسی سوانح تنها با هدف کشف علل و به منظور عدم تکرار سوانح مشابه در آینده انجام می‌گیرد و این فرآیند به منظور پیدا کردن «مقصر» سانحه انجام نمی‌شود. این موضوع نمایانگر کارکرد اصلی چارچوب بررسی سوانح به عنوان ابزاری در جهت حفظ و ارتقا ایمنی حمل و نقل است. ارتقا ایمنی در دنیا، همواره به واسطه کشف علل ناقض ایمنی صورت گرفته و این موضوع از طریق بررسی‌های دقیق سوانح و حوادث شکل می‌گیرد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: همین امر سبب شده است تا برخی کشورها با تمرکز بر این امر، مبادرت به ایجاد سازمان‌هایی مجزا با مأموریت ایمنی و بررسی سوانح کنند. در حال حاضر اکثر کشورها در دنیا ساختار بررسی متمرکز سوانح را در کشورهایشان ایجاد کرده‌اند که عملکرد مؤثر آن، موجب کاهش قابل توجهی در میزان وقوع سوانح شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches