اقتصادتهران: سامانیوم یکی از طرحهای موفق ارائه شده توسط بانک سامان است که در آن مزایای بیشماری برای مشتریان در نظر گرفته شده است. سامانیوم یا همان باشگاه مشتریان بانک سامان با به عضویت در آوردن مشتریان این بانک، گامی در راستای مشتری مداری برداشت و به نوعی مشتریانش را از سایر بانکهای رقیب پیش انداخته است.
به گزارش اقتصادتهران، شاید به طور خلاصه بتوان گفت که سامانیوم، باشگاه مشتریان بانک سامان است که با مشتریان با عضویت در آن و کسب امتیاز میتوانند از پیشنهادهای متنوعی از جمله انواع تخفیفهای خرید در فروشگاههای آنلاین، قرعهکشی، کیف پول، تخفیف خرید خدمات از گروه مالی سامان و غیره برخوردار شوند. اما این باشگاه متشریان دارای چه ویژگیهایی است؟
شرکت در قرعهکشیهای فصلی، سور سامانی و شرکت در قرعهکشیهای لحظهای شانسی با جوایز جذاب ماهانه از جمله مهمترین ویژگیهای این باشگاه است ضمن آن که مشتریان میتوانند به واسطه عضویت در آن از محصولات رایگان مانند اعتبار اسنپ و تپسی بهره مند شوند.
از سوی دیگر شرایطی برای مشتریان در نظر گرفته شده که از آن جمله میتوان به اشتراک رایگان یکماهه فیلیمو و خرید شارژ رایگان ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار ریالی همراه اول و ایرانسل اشاره کرد و این در حالی است که شرکت در اقدامات خیرخواهانه و کارآفرینی نیز از دیگر برنامههای متنوع در نظر گرفته شده در آن به شمار میرود.
مشتریان باشگاه مشتریان بانک سامان میتوانند با خرید بیمههای متنوع از تخفیفهای جذاب سامانیوم بهره ببرند و تنها راه برخورداری از این همه امتیازات، عضویت در این باشگاه مشتریان است.
عضویت در باشگاه مشتریان سامان (سامانیوم) از طریق دانلود اپلیکیشن موبایلت از اپاستورها امکانپذیر است ضمن آن که مشتری میتواند رمز آن را از شعب بانک سامان دریافت و یا با زدن گزینه فراموشی رمز نسبت به دریافت رمز ورود به موبایلت اقدام کند به طوری که پس از ورود به موبایلت در قسمت سایر بالای صفحه با کلیک بر روی گزینه سامانیوم بهراحتی میتوانید به عضویت سامانیوم در آیید.
آشنایی با امتیازات در سامانیوم
امتیازات در سامانیوم به دو دسته تقسیم میشوند؛ امتیازات سامانی و امتیازات وفاداری که امتیازات سامانی بر اساس میزان تراکنش شما با کارت سامان محاسبه شده و این در حالی است که بر اساس جدول امتیازات وفاداری به ازای هر ۵۰۰ هزار ریال سپردهگذاری در سپردههای قرضالحسنه و قرضالحسنه وین یک امتیاز وفاداری به شما تعلق میگیرد.
پرداخت قبض، خرید کالا و خدمات، خرید شارژ سیمکارتهای اعتباری، انتقال وجه کارت به کارت و برداشت وجه و واریز وجه، همه از مواردی است که باعث افزایش امتیازات سامانی میشود به طوری که به ترتیب هر تراکنش ۱ امتیاز سامانی، برای پرداخت قبض، هر تراکنش ۱ امتیاز سامانی، برای خرید کالا و خدمات، هر تراکنش ۱ امتیاز سامانی، برای خرید شارژ سیمکارت اعتباری، هر تراکنش ۵ امتیاز سامانی، برای انتقال وجه کارت به کارت و در نهایت هر تراکنش ۱ امتیاز سامانی، برای برداشت و واریز وجه منظور میشود.
و اما نکته قابل توجه در خصوص رنگ بندی ردههای سامانیوم است به طوری که براساس میزان سپردهگذاری مشتریان در انواع سپردههای بانک، رنگ بندی آنها محاسبه میشود.
این امتیاز برای سپردههای کوتاهمدت شامل کوتاهمدت عادی، سیمیا، پلکانی و پذیرندگان کارت به ازای هر ۲۰۰ هزار ریال یک امتیاز است و بیشترین امتیاز به سپردههای جاری و دو نوع سپرده کوتاهمدت وینسا و وین تعلق میگیرد. به این صورت که به ازای هر ۱۰۰ هزار ریال سپردهگذاری در انواع سپردههای قرضالحسنه جاری، جاری ۲۴، ساج، کوتاهمدت وینسا و کوتاهمدت وین مشتریان میتوانند یک امتیاز برای صعود در رده وفاداری کسب کنند.
نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که متشریان میتوانند با جمعآوری امتیازات بیشتر از طریق سامانیوم رنگ بندی خود را تغییر داده تا از مزایا و جوایز بیشتری بهره مند شوند. بر همین اساس با جمعآوری روزانه امتیاز وفاداری رده امتیازی شما که با ۴ رنگ در سامانیوم نمایش داده میشود بیشتر شده و از نردبان امتیازی، بالاتر خواهید رفت. با تغییر رنگ از آبی به برنزی و نقرهای در هر مرحله شما از تخفیفهای بیشتر و جوایز ارزندهتری بهرهمند خواهید شد.
نحوه تغییر امتیازات در رنگ بندی سامانیوم به شرح ذیل است:
آبی از ۰ تا ۲۷۰٫۰۰۰ امتیاز
برنزی از ۲۷۰٫۰۰۰ تا ۸۱۰٫۰۰۰ امتیاز
نقرهای از ۸۱۰٫۰۰۰ تا ۱٫۶۰۰٫۰۰۰
امتیاز طلایی از ۱٫۶۰۰٫۰۰۰ به بالا
اما این همه ماجرا نیست، سامانیوم برای مشتریانش مزایای ویژهتری در نظر گرفته است که مطابق با قوانین باشگاه، مشتریان میتوانند در بازههای زمانی سهماهه در اموری مانند قرعهکشی و جشنوارههای فصلی، استفاده از تخفیفها در فروشگاه سامانیوم و … فعالیت کرده تا جمعاً از حداقل ۲۰۰ امتیاز سامانی خود استفاده کنند.
با نگاهی به فعالیت باشگاه مشتریان بانک سامان (سامانیوم) در مییابیم که بهره مندی از کلی جایزه و تخفیف فقط با به عضویت درآمدن در این باشگاه و استفاده از مزایای آن به راحتی برای عموم مشتریان در دسترس و قابل استفاده است.
فعالیتهای متنوع دیگری نیز از طریق باشگاه مشتریان بانک سامان ارائه میشود که در آخرین اقدام، سامانیوم در طرح «با همکاری هم درخت بکاریم» با یاری شرکت بازدم اقدام به کاشت درخت در پارک جنگلی کوهسار کرد.
گفتنی است در آخرین قرعه کشی سامانیوم علی مدنی از مشتریان شعبه صادقیه برنده خوششانس کمپین شانسی باشگاه مشتریان بانک سامان در آبانماه شد که جایزه ویژه این ماه سه شب اقامت با یک همراه در هتل هما مشهد بود که به این برنده خوششانس اهدا شد.