×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ساماندهی ۷۰ درصد معتادان متجاهر

اقتصادتهران: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص اجرای طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر در حاشیه بزرگراه‌های تهران، گفت: اگر برخی انتظار دارند هر معتادی که در جامعه وجود دارد را بگیریم و جمع آوری کنیم باید بدانند تصور غلطی دارند.

سردار علی مویدی در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از معتادان متجاهر را ساماندهی کرده‌ایم و شاید به تعداد کم و ناچیز معتادان متجاهری همچنان در سطح شهر حضور داشته باشند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: به شهروندان اعلام کرده‌ایم که در صورت مشاهده معتادان متجاهر در سطح شهر موارد را به پلیس گزارش دهند تا در جهت ساماندهی و پاکسازی آن منطقه اقدام شود و این مسئله از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان آنکه در سال ۹۵ نزدیک به ۴۰ هزار نفر معتاد متجاهر ساماندهی شده‌اند که این خود یک رکورد در این حوزه بود ادامه داد: طی دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر در کشور صورت گرفته است و همچنان تلاش می‌کنیم تا دیگر شاهد حضور این افراد در سطح شهرها نباشیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در ۱۲ استان کشور از اسفندماه ۹۵ تا خردادماه ۹۶ اشاره کرد و گفت: وقتی در پایان سال ۹۵ حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر را در سطح کشور ساماندهی می‌کنیم یعنی اقدامات در خور توجهی در این حوزه شکل گرفته است که امیدواریم با استمرار آن شاهد حضور کم معتادان متجاهر در سطح شهرها نباشیم.

مویدی در خصوص برخوردهای قضایی با پاتوق‌ها و پاکسازی‌های ضربتی این مناطق گفت: در بحث کارتن خوابی باید اقدامات ایجابی داشته باشیم و نه اقدامات حذفی، زیرا تجربه به ما ثابت کرده است که اقدامات حذفی در حوزه آسیب‌ها موثر نیستند.

وی ادامه داد: این در حالیست که اقدامات ایجابی که تمام ابعاد مسئله را بررسی و نوع شکل گیری موضوع در آن تعریف می‌شود می‌تواند اثرگذار و راه حل مناسب برای کاهش آْسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و کارتن خوابی باشد اما اینکه شما بروید در فلان خیابان و فلان منطقه هر کارتن خواب را که دیدید بدون توجه به بخش‌های قبلی و بعدی آن جمع کنید و ببرید نمی‌تواند موثر باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches