×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال صرف بیماران سرطانی می‌شود

اقتصادتهران: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه به طور مستقیم ۳۰ هزار میلیارد ریال صرف درمان بیماران سرطانی در کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا، قاسم جان‌بابایی روز جمعه در حاشیه افتتاح پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان کوثر سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مقدار اعتبار از سوی دولت و سامانه‌های تکمیلی هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۴۵ مرکز درمانی سرطان نوع یک در کشور داریم که خدمات سطح یک و بالغ بر ۳۰ مرکز نوع ۲ داریم که خدمات جامعی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی جراحی تومور و تشخیص زودرس سرطان ارایه می‌کنند و حدود ۱۵ مرکز پیشرفته تر دارای امکانات تشخیص هستند.

وی با بیان این که در سال حدود ۱۰۰ هزار بیمار جدید سرطانی داریم، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۰ این تعداد بیماران در ایران به بیش از ۱۵۰ هزار مورد در سال برسد.

جان بابایی، عامل اصلی افزایش سرطان را افزایش سن جمعیت دانست و گفت: هرچه میانگین سن و امید به زندگی در جامعه‌ای بیشتر شود، امکان افزایش سرطان در افراد وجود دارد، در ژاپن که کشوری پیر محسوب می شود، از هر ۲ نفر یک نفر به سرطان دچار است.

وی یادآور شد: بیشتر داروهای سرطانی وارداتی است، ولی در ۲ سال گذشته تعداد زیادی داروهای سرطانی در کشور تولید می‌شود، اکنون داروهای اساسی درمان سرطان با کمک دولت و همکاری شرکت های دارویی درحال ساخت درون کشور است.

معاون وزارت بهداشت تاکید کرد: جبران عقب ماندگی پرداخت بیمه ها به وزارت بهداشت، بزرگترین کمک به رفع نگرانی‌های درمانی این وزارتخانه خواهد بود.

جان بابایی درباره بودجه ۹۷ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: بودجه فعلی در نظرگرفته شده برای وزارت بهداشت فقط برای حقوق و امور جاری این وزارتخانه کفاف می دهد، تمام امید این است که با تخصیص یک درصد ارزش افزوده و ۱۰درصد اعتبار از هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت، به تحقق هدفگذاری‌های این وزارتخانه به ویژه در طرح تحول سلامت کمک شود.

به گفته وی مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه بیشتر کمک کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches