×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سالانه ۲۵ داروی داخلی در کشور تولید می شود

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حاشیه سازی هایی که به تصور خدمت به مردم از سوی برخی انجام می شود، علیه مردم است.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از چهار داروی داخلی در گروه دارویی «سیناژن» در جمع خبرنگاران افزود: سالانه ۲۵ داروی داخلی در کشور تولید می شود که سهم شرکت سیناژن پنج قلم است.

** طرح تحول سلامت از نظر مردم موفق بوده است

هاشمی با اشاره به نظر سنجی هایی که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و دیگر نهادها در خصوص میزان موفقیت طرح تحول سلامت انجام داده اند، افزود: براساس این نظر سنجی ها رضایت مندی ۷۰ درصدی وجود دارد و مهم ترین ارزش در نگاه ماه نظر مردم است؛ البته این طرح نقصان هایی نیز دارد.

** مشکلی در حوزه داروهای خاص نداریم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مشکلی درخصوص تامین داروهای خاص در کشور نداریم، گفت:مشکلی در این خصوص وجود ندارد و تنها موضوع در این خصوص پوشش بیمه ای این گونه داروها است که البته سازمان های بیمه گر در این خصوص مشکلاتی دارند.

هاشمی در خصوص حقوق و مزایای پزشکان گفت: برخی رسانه ها در این خصوص کم لطفی می کنند اگر در خصوص پزشک جراحی اعلام می کنم که حقوقش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است واقعیت دارد و اگر لازم است دیوان محاسبات کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این خصوص ورود کنند و نظرشان را اعلام کنند.

وی گفت: بر اساس قانونی که سال ۷۴ به تصویب رسیده است، ۳۰ درصد از خدمتی که پزشک در بیمارستان انجام می دهد به وی و ۷۰ درصد به حساب دولت واریز می شود.

وزیر بهداشت افزود: اگر جراحی در شهری مرزی به دلیل نبود پزشک های دیگر در سال ۶۰۰ جراحی انجام می دهد قطعا از پزشکی که در تهران تنها شش عمل جراحی انجام می دهد درآمد بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: اگر تعداد کافی متخصص و توزیع مناسب این متخصصان در کشور وجود داشت شاهد این تفاوت در دریافتی پزشکان نبودیم.

هاشمی با تاکید براینکه برای ما سلامت مردم در اولویت قرار دارد، گفت: عدالت بین رشته ای را باید ایجاد کنیم و تنها راه ایجاد این عدالت، تربیت پزشک و متخصصان بیشتر است.

وی با اشاره به ملاقات با رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان در جریان اقدامات دولت از جمله طرح تحول سلامت هستند.

این مسئول ادامه داد: عصاره دیدار با رهبری رضایت ایشان از طرح تحول بوده است. البته ایشان در این طرح نگران منابع پایدار بودند که این مساله باید در مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches