×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
دی ۲۴, ۱۴۰۳, ۱۰:۰۱ ب٫ظ
true
true

اقتصادتهران: سازمان تأمین اجتماعی در سال ٩۶ اقدامات و تلاش های زیادی را برای ایجاد تحول و پیشرفت در راستای بهبود و ارتقاء خدمات انجام داده است.

استفاده گسترده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات بهترین و موثرترین راهکار برای بهبود خدمت رسانی به مردم است که در سازمان تأمین اجتماعی با جدیت درحال پیگیری است. در ادامه به گوشه هایی از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این سازمان در سال ٩۶ اشاره می شود.

ایجاد پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی یکی از برنامه‌های اساسی و تحول ساز در این سازمان است که ضرورت انجام این کار از سال‌ها قبل کاملا روشن بود.

در سال‌های اخیر مقدمات اجرای این کار فراهم شد و فاز اجرایی آن در ادارات کل غرب و شرق تهران بزرگ از اواخر سال ٩۵ کلید خورد که نتایج آن در شعب شهرستان تهران که حجم قابل توجهی از پرونده‌های بیمه شده را در اختیار داشته با ٨٠ درصد پیشرفت (تصویر برداری از اسناد و مدارک ) همراه شده است.

با اجرای این طرح در تهران، مرحله دیگر پروژه در تعدادی از شعب تأمین اجتماعی در استان‌های مرکزی، سمنان، خراسان شمالی، قم، زنجان و خراسان جنوبی آغاز شد و عملیات تصویر برداری از مستندات پرونده های بیمه شدگان در استان مرکزی با پیشرفت ١٠٠ درصدی و در استان‌های سمنان و خراسان شمالی با تقریب ۵٠ درصدی و استان زنجان با پیشرفت ٢٠ درصدی همراه بوده است.

طرح جامع بازرسی کارگاهی الکترونیک (هوشمند) و تعمیم آن به تمامی شعب سراسر کشور (قریب به ۵۶٠ واحد) در آذرماه سالجاری تکمیل و به بهره برداری نهایی رسید.

توسعه دامنه خدمات، ممانعت از فرار بیمه‌ای، هوشمند شدن مکانیزم بازرسی و استاندارد شدن آن و همچنین وحدت رویه و ممانعت از اعمال سلیقه در اجرای  قوانین و مقررات از دستاوردهای این پروژه محسوب می شود.

پس از برگزاری جلسات و هم اندیشی‌های متعدد با کارفرمایان و واکاوی مشکلات، چالش‌ها و مسائل مبتلا به آنان در فضای کسب و کار، با رویکرد اصلاح فرایندهای کاری، دوره زمانی رسیدگی به پرونده‌های شرکای اجتماعی سازمان  از حدود ٢ سال به کمتر از یک ماه تنزل یافت.

با این کار یکی از خواسته های برحق جامعه کارفرمایان و تولید کنندگان از سازمان تأمین اجتماعی محقق شد. کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، امکان تعیین تکلیف حسابها و مشخص شدن میزان بدهی‌های بیمه‌ای را به دنبال دارد.

طرح تمرکز پرداخت تعهدات قانونی

محدودیت منابع مالی باعث شد که این معاونت در راستای وظایف ذاتی خود، حداکثر  بهره وری از منابع موجود را مد نظر قرار دهد. بدین جهت در شاخه مدیریت نقدینگی، طرح پرداخت متمرکز تعهدات قانونی مد نظر قرار گرفت. اجرای این طرح از یک سو باعث کاهش رسوب وجوه نقد در واحدهای اجرایی شده و از سوی دیگر موجب کاهش تسهیلات دریافتی از بانک‌ها برای پرداخت تعهدات قانونی گردیده است. از اولین نتایج اجرای این طرح می توان به کاهش هزینه های مالی سازمان، کشف هم پوشانی‌ها، مدیریت بهینه منابع مالی اشاره کرد.

در این طرح کارفرمایان دارای بدهی بیمه‌ای، از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بانک رفاه کارگران معرفی می شوند و معادل بدهی از طریق بانک رفاه به آنها تسهیلات پرداخت می شود.

این برنامه با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه برای همکاری حداکثری با واحدهای تولیدی در راستای حفظ اشتغال و افزایش نقدینگی واحدها اجرایی شده است.

افتتاح بیمارستان شهدای زاگرس ایلام (میلاد چهار)، بیمارستان امیر کبیر اهواز (میلاد پنج) ،١٠ برنامه ارتقاء هتلینگ، ١۶ مرکز درمانی سرپایی، ساماندهی و استانداردسازی ٨ بخش اورژانس، بخش دیالیز بیمارستان ابوالفضل العباس(ع) خراسان جنوبی نصب و راه اندازی شش دستگاه سی تی اسکن ١۶ اسلایس در مراکز تابعه، دودستگاه سنگ شکن برون اندامی و دودستگاه MRI.

برنامه ریزی برای راه اندازی ٩ واحد درمانگاهی، سه دستگاه سی تی اسکن، دو دستگاه ام آر آی و ١۵ مورد  ارتقاء هتلینگ وتوسعه و استانداردسازی اورژانس بیمارستانی و توسعه بخش‌های بستری.

بیمه اتباع خارجی مقیم ایران از جمله تعهدات و تکالیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی است که به منظور اجرای کامل این امر، امکان نامنویسی متمرکز اتباع خارجی برای دریافت شماره تأمین اجتماعی برای اتباع خارجی فراهم شده است.

به همین منظور تعامل و هماهنگی سازمان تأمین اجتماعی با وزارتخانه های کشور، اطلاعات، تعاون کار و رفاه اجتماعی و امور خارجه برقرار شده است و شاهد توسعه خدمات به اتباع خارجی مقیم ایران هستیم.

درباره ایرانیان خارج از کشور نیز ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی یکی از نمودهای بارز حمایت از ایرانیان در سراسر جهان محسوب می‌شود.

برای تحقق این برنامه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به ایرانیان خارج از کشور از طریق فن آوری‌های نوین با رویکرد ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و همچنین صدور پروانه فعالیت برای ٢١ کارگزار رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی در اقصی نقاط دنیا توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches