×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه پایان یافت

اقتصادتهران: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: عملیات ساخت و تکمیل یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ساخته شده از سوی این نهاد به عنوان استان معین در مناطق زلزله زده کرمانشاه پایان یافته است.

محمد همتیان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با وقوع زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ در استان کرمانشاه، بنیاد مسکن استان قزوین به لحاظ پیشینه خود در امر ساخت و ساز منازل خسارت دیده در بازسازی نقاط زلزله زده ورزقان در آذربایجان شرقی در همان روزهای اولیه جهت کمک به زلزله زدگان همراه با واحدهای فنی و اجرایی به همراه امور پشتیبانی و ماشین آلات سنگین خود به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: قزوین به همراه ۱۲ استان دیگر، به عنوان ستاد معین در ساخت و ساز با استقرار در شهرستان گیلانغرب، به عنوان دومین شهرستان بزرگ کرمانشاه، وظیفه تعمیر ۱۲ هزار واحد مسکونی و ساخت سه هزار و ۲۰۰ واحد را در ۲ شهرستان و ۲۰۹ روستای این استان را برعهده گرفت.

همتیان یادآور شد: براساس پیش بینی های به عمل آمده، امسال و همزمان با سالروز این واقعه ۹۰ درصد از عملیات اجرایی سپرده شده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به قزوین پایان خواهد یافت.

به گفته این مسئول، در حال حاضر از سه هزار و ۲۰۰ واحد احداثی تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد آن پایان یافته و دیوارچینی ۲ هزار و ۱۰۰ واحد دیگر نیز به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین اضافه کرد: با توجه به عملیات های ساخت و ساز و احداثی صورت گرفته در مناطق زلزله زده از سوی این نهاد، به نظر می رسد قزوین به عنوان یکی از استان های شاخص می تواند در موعد مقرر این استان را ترک کند.

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم به همراه داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches