×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ساخت جکت چهارمین سکوی فاز ١٢ تمام شد

اقتصادتهران: عملیات ساخت جکت چهارمین سکو (سکوی D)ی فاز ١٢ پارس جنوبی تمام شد و ساخت دیگر سکوها در انتظار تصمیم‌ نهایی شرکت نفت وگاز پارس است.

ساخت جکت چهارمین سکوی فاز ١٢ پارس جنوبی به طول ٨۴ متر و وزن ۴٢٠٠ تن بعد از ١۶ماه به پایان رسید.

آخرین تصمیم‌گیری ها درباره حفاری چاه ها و ساخت سکوی چهارم (‌سکوی D) حاکی از این است که تاکنون یک چاه توصیفی در این بخش از میدان گازی پارس جنوبی زده شده، اما برای شناخت بیش تر از وضع موجود باید یک چاه توصیفی دیگر در محدوده این سکو حفاری شود، نتیجه این حفاری تعیین کننده روند توسعه این بخش از میدان است.

با توجه به این که هم اکنون ساخت این سازه برای سکوی چهارم فاز ١٢ به پایان رسیده است، تصمیم‌ گیری نهایی درباره نصب آن به مشخص شدن نتیجه حفاری های توصیفی بستگی دارد.

محمد جواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس، پیمانکار فاز ١٢، پیش از این گفته بود: شرکت پتروپارس با وجود کمبود شدید منابع مالی در فاز ١٢ پارس جنوبی، ساخت جکت سکوی D این فاز را با خرید اجناس به شرکت صف واگذار کرده است.

مدیر پروژه ساخت جکت سکوی D در شرکت صف هم با بیان این‌ که این شرکت با همکاری و مدیریت شرکت پتروپارس توانست با وجود تحریم ها تجهیزات این جکت را خریداری کند، گفت: ساخت این جکت ١۶ ماه طول کشید و باتوجه به طول ٨۴ متری آن یکی از سازه‌های بزرگ سکوهای فاز ١٢ به شمار می رود.

به گزارش شانا، با بهره‌برداری کامل از فاز ١٢ روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل ٧۵ میلیون مترمکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

فاز ١٢ پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه‌گذاری و تولید، بزرگ ترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی است و شرکت پتروپارس مسئولیت ساخت و راه‌اندازی این فاز را برعهده دارد.

برپایه این گزارش، محل احداث تاسیسات خشکی فاز ١٢، سایت ٢ در تنبک (به فاصله ٧٠ کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده‌سازی و اجرای لنگرگاه خدماتی برای کل سایت نیز پیش بینی شده است.

میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگ ترین منابع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود ٣هزار متری زیر کف خلیج فارس و در ١٠۵ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می‌رود.

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches