×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
زیرساخت‌های اجرای سند تحول بنیادین هنوز فراهم نشده است

 

اقتصادتهران: عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین درآموزش و پرورش با عزم ملی رخ می دهد و اجرای مفاد سند تحول نیاز به بسیج همه امکانات و حمایت و پشتیبانی مجموعه نظام دارد.

دکتر فرحناز حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و حوزه‌های علمیه همه باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، امروز آموزش و پرورش سند مکتوبی در دست دارد که شیوه تحول بنیادی در آموزش و پرورش را تعیین کرده است. آنچه واقعیت دارد و در کلام رهبر معظم انقلاب نیز بارها آمده این است که هنوز گام‌های زیر بنایی و اقدامات زمینه ساز برای اجرای تحول به اجرا در نیامده و هنوز زیر ساخت‌های لازم برای اجرای آن فراهم نشده است و تا زیر ساخت‌ها مهیا نشود، پیش بینی های لازم صورت نگیرد و بر اساس آن برنامه‌ای معین و مدون که در بر دارنده همه الزامات باشد، طراحی نشود و گام های برنامه ریزی شده پی در پی به اجرا در نیاید، صحبت از اجرای سند تحول و دگرگونی در نظام آموزش و پرورش، صحبت از آرزوها و آرمان‌هاست که با اجرا و عمل فاصله بسیار دارد.

حدادی با بیان اینکه در کلام رهبری، علاوه بر ضرورت اجرا و لزوم طراحی و برنامه‌ریزی برای آن، اشاره به بعضی از خطرات و آسیب‌های پیش رو نیز به چشم می خورد گفت: ایشان در همان ابتدای راه به دو خطر جدی که می‌تواند مانع اساسی اجرایی شدن تحول شود و سند را از ماهیت خود دور کند، اشاره می‌کنند و همگان را نسبت به آن هشدار می‌دهند.

وی با اشاره به دو عاملی که مانع اساسی اجرایی شدن تحول می‌شود و برخی از شواهد و قرائن آنها نیز آشکار شده است، گفت: این دو خطر جدی که رهبری معظم انقلاب از مدت‌ها قبل به آن پرداخته‌اند عبارت است از “به فراموشی سپرده شدن اقدامات گذشته با جابجایی مسئولان” و ” شتابزدگی و تعجیل در اجرا و وانمود کردن برخی از اقدامات اجرایی معمول به جای اجرای سند تحول”. رهبری معظم با حساسیت و دقت ضمن بر شمردن اصل ضرورت تحقق این نسخه شفا بخش، اذهان را متوجه مسائل مهمی می‌نماید که ممکن است در مسیر طولانی و پر زحمت اجرا بوجود آید و به عنوان مانع در این باره به حساب می‌آید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches