×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
زنگ دانش آموز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نواخته شد

زنگ دانش آموز شهید در اولین روز سال تحصیلی ۹۴-۹۳ با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مسوولین لشگری و کشوری، خانواده شهید فهمیده، جمعی از دانش آموزان شهر تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در جوار شهدای دانش آموز دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، همزمان با هفته دفاع مقدس و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برای چهارمین سال متوالی با هدف پاسداشت یاد و خاطره ایثارگری ۳۶ هزار دانش آموز شهید سراسر کشور و۶۵۰ شهید دانش آموز آرمیده در بهشت زهرا (س) با شعار “دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز”در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) زنگ دانش آموز شهید به صدا درآمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که سخنران اصلی این مراسم بود با تاکید بر وظیفه عمومی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا گفت: نام مدارس و کوچه‌های خود را به نام شهدا می‌گذاریم که همیشه یاد شهدا در ذهنمان باشد و زنگ شهدای دانش آموز شهید می‌زنیم تا اخلاق و معنویت را احیا کنیم و فراموش نکنیم که متعلق به این فرهنگ هستیم.

وی با بیان چند خاطره از رساندن خبر شهادت رزمندگان به پدران و مادران شهدا در جریان جنگ تحمیلی افزود: فراموش نمی‌کنم پدر و مادر سه شهیدی را که وقتی خبر شهادت فرزندش چهارمش را برایشان برده بودیم، گفتند: “شما که می خواستید خبر شهادت فرزند چهارممان را بیاورید چرا از قبل خبر ندادید که شربت و شیرینی تهیه کنیم که شرمنده شما و میهمانانمان نشویم”. اینجا ایران است، کشوری که هزاران شهید تقدیم اسلام کرده است.

امرودی ادامه داد: زنگ شهدای دانش آموز را می‌زنیم که حواسمان باشد دیروز در چه مکتب و مدرسه ای و پای درس چه بزرگانی نشسته بودیم و امروز چه وظیفه ای داریم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches