×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن قرار داده می‌شود

اقتصادتهران: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۳۹۹، گفت: مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن یعنی زمین رایگان و پروانه ساختمانی را در اختیار سازندگان قرار می‌دهیم و این مدل مشارکتی کاملا قابل اجراست که برخی انبوه‌سازان هم از آن استقبال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «راهکارهای رونق بازار مسکن» که چهارشنبه شب – پنجم دی – برگزار شد، اظهار کرد: دولت عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را تا دو سال و نیم آینده یعنی پایان سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار داده که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در مجموعه شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ارائه خواهد شد.

وی افزود: مطابق طرح جامع مسکن و اسناد برنامه ششم توسعه باید سالیانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور عرضه شود تا بتوانیم به نیاز کشور بخصوص برای اقشار متوسط و کم درآمد پاسخگو باشیم؛ چرا که در بخش لوکس با مازاد عرضه مواجهیم. در واقع در این بخش که نیاز وجود ندارد عرضه صورت گرفته و در بخش دیگر که نیاز واقعی است و عمده بودجه خانوار را می بلعد عرضه کافی نداشتیم. این موضوع هم هیچ وقت به طور کامل بر عهده دولت نبوده و دولت عموما بخش محدودی از این کار را انجام می داده است. تولید عمده ای از عرضه مسکن توسط بخش خصوصی و سازندگان شخصی انجام می شده که قاعدتا باید در آن بخش تسهیل صورت گیرد که فعال شود.

در این هنگام مجری سوال کرد که با توجه به نیاز سالیانه به ۹۰۰ هزار واحد مسکونی آیا می توان برای عرضه ۴۰۰ هزار واحد توسط دولت عنوان «جسورانه» تلقی کرد؟ که طاهرخانی در پاسخ گفت: بله هم جسورانه قطعا پذیرش عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با تولی گری دولت هم جسورانه و هم واقع بینانه است؛ آن هم در وضعیتی که کشور شرایط خاصی دارد؛ زیرا بازار مسکن تابع شرایط کلان اقتصادی کشور است. قبلا بزرگترین عرضه مسکن توسط دولت مربوط به مسکن مهر بوده که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را تعریف کردند و در طول ۱۰ سال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تحویل مردم شده است. یعنی به طور متوسط، سالیانه ۱۷۰ هزار واحد عرضه شده است. بنابراین فرمایش وزیر در این زمینه که دولت ورود جسورانه و در عین حال خردمندانه ای در این عرصه داشته است مصداق دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches