×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
زمان پرواز در بسیاری از مسیرها کم شده است

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را در آسمان ایران محقق ساخته‌ایم، گفت: بدون اضافه کردن هزینه، درآمد و ارزش افزوده زیادی ایجاد شده است.

رحمت الله مه آبادی عصر جمعه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به اقدام های انجام شده برای توسعه فرودگاه های کشور اشاره کرد و افزود: هفت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه هوایی ایجاد و راه ها را کوتاه کردیم؛ مصرف سوخت ایرلاین ها و زمان پروازها در بسیاری از مسیرها کاهش یافته است.

وی درباره اینکه آیا فرودگاه های ما ظرفیت این همه پرواز را دارد، گفت: فرودگاه ها در همه دنیا گلوگاه هستند. این گلوگاه ها را به تناسب با برنامه ریزی و ترافیک باید رشد دهیم.

مه آبادی با بیان این که توسعه فرودگاه ها در کشور متناسب با پیش بینی ها رشد نکرد، گفت: منابع محدودمان را در فرودگاه هایی سرمایه گذاری کردیم که ترافیکی ندارند یا اینکه نیمه فعال یا بعضا غیرفعال است.

وی با اشاره به اینکه به هشت فرودگاه اصلی کشور توجه نکرده ایم، گفت: ما توجه مان جدای اینکه باید به همه فرودگاه باشد و به آنها برسیم که می رسیم ولی تمرکزمان باید روی فرودگاهی هایی بیشتر باشد که ۸۰ درصد پروازها در آنها انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که ساخت و ترمیم زیرساخت های فرودگاه ها به هزینه های زیادی نیاز دارد، گفت: به طور نمونه برای ترمیم و ساخت باند فرودگاه مهرآباد یک هزار میلیارد ریال(۱۰۰ میلیارد تومان) نیاز است.

مه آبادی با اشاره به این که امسال حدود چهار هزار میلیارد ریال(۴۰۰ میلیارد تومان) پروژه بهره برداری می شود، گفت: از فضای تحریم که نگران بودیم و احساس می کردیم این توافق ها تحت تاثیر قرار بگیرد، حداکثر بهره برداری را کرده و خیلی از خریدهایمان را انجام دادیم.

به گزارش ایرنا، مه آبادی به تازگی گفت ضریب اسمی اشغال زیرساخت های فرودگاهی کشور با ۹۲ درصد در حال تکمیل است و فقط هشت درصد ظرفیت خالی در این زمینه وجود دارد.

به گفته وی، ۸۰ درصد پروازهای کشور تنها در ۸۸ فرودگاه از مجموع ۱۶۴ فرودگاه کشور انجام می شود و در این وضعیت ضریب اشغال تعدادی از فرودگاه های کشور از مرز ظرفیت گذشته و به عنوان مثال در فرودگاه اهواز ۳۰۰ درصد یعنی سه برابر ظرفیت اسمی است.

وی تاکید کرده بود، توسعه فرودگاه های بزرگ و بین المللی کشور نیازمند حجم زیادی از منابع مالی است و رویکرد ما در این زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی است.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها امروز پس از یک هفته فعالیت به کار خود پایان داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches