×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
زمان اعلام نرخ‌ جدید سود اوراق‌مشارکت

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه اوراق مشارکت بانک مرکزی کنار گذاشته نمی‌شود، در مورد تدوین شرایط و نرخ سود این اوراق ابراز امیدواری کرد تا دو ماه آینده به جمع‌بندی رسیده و این ابزار از ابتدای سال ۹۳ استفاده ‌شود.

اکبر کمیجانی معاون اقتصادی بانک مرکزی، در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی با مطرح شدن اوراق خزانه اسلامی، انتشار اوراق مشارکت بانک مرکزی را کنار خواهد گذاشت، اظهارداشت: با توجه به جذابیت‌ اوراق مشارکت، با هماهنگی با کمیته فقهی مستقر در بانک مرکزی، راهکاری برای رفع شبهات آن پیدا می‌کنیم.

وی افزود: اوراق مشارکت بانک مرکزی ابزار قوی و موثری بوده و نباید خود را مزایای این اوراق محروم کنیم.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره اوراق خزانه اسلامی تصریح کرد: این اوراق اگر چه در درجه اول بیشتر ابزاری برای تامین مالی دولت و شرکت‌های دولتی است، ولی با ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند به عنوان ابزار جدید پولی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: فعلا در درجه اول اوراق خزانه اسلامی به عنوان یک روش تامین مالی بخش دولتی و شرکت‌های دولتی و بیشتر برای پروژه‌های اقتصادی است.این اوراق در سال‌های گذشته هم در بودجه مطرح بوده، اما کمتر فرصت استفاده از آن ایجاد شد.

کمیجانی ادامه داد: هم‌اکنون یک همکاری بین وزارت اقتصاد و دارایی، بورس و بانک مرکزی در جریان است و امیدواریم که به زودی مقدمات کار فراهم شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches