×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رویکرد صندوق‌های بازنشستگی به سهامداری باید تغییر کند

اقتصادتهران: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:در حال حاضر رویکرد صندوق ها باید از بنگاهداری به سمت سهامداری تغییر پیدا کند، این حق صندوق‌هاست که بتواند به نسل آینده پاسخگو باشد، بنگاه داری در موارد خاص باید صورت گیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،«علی ربیعی» افزود:بنگاه‌های صندوق تامین اجتماعی تنها ۹درصد از بازار سرمایه را شامل می‌شوند.

وی یادآور شد: فعالیت صندوق‌های بازنشستگی نیز مختص ایران نیست، در همه کشورهای جهان با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی بین النسلی هستند فعالیت اقتصادی می‌کنند اما کشورهایی که اساس صندوق‌های آنها بر پایه مالیات است سرمایه گذاری در صندوق‌ها ندارند.

وی در یک گفت و گوی تلویزیونی بیان داشت: در ایران با توجه به اینکه صندوق های بازنشستگی بین النسلی هستند بر پایه سرمایه گذاری بنا شده اند.

ربیعی افزود: به طور کلی در یک اقتصاد سالم که تورم و نرخ سود آن مشخص است باید حقوق بازنشستگان نظام تامین اجتماعی و تمام صندوق ها پرداخت شود. اما در اقتصادی که قیمت ارز همواره در نوسان است و به یکباره کاهش می یابد نرخ سهام شرکت های مختلف نیز کاهش می یابد. در چنین شرایطی حقوق افراد به موقع داده نشده و علاوه بر آن در مقاطعی برای صندوق‌ها تصمیماتی گرفته شده است که خارج از اراده صندوق ها بوده است.

وی افزود: به طور مثال در بازه زمانی کوتاه مدت چهار سال به یکبار تعداد مستمری بگیران صندوق ها چهار برابر افزایش می یابد که این موضوع ناشی از تصمیماتی خارج از اراده صندوق است که به صندوق‌ها تحمیل شده است.

ربیعی افزود: چنین اتفاقاتی منابع و مصارف صندوق‌ها را به هم می زند. از سوی دیگر میزان پولی که باید به صندوق‌ها داده شود تا آنها برای سرمایه گذاری تصمیم گیری کنند، اتفاق نیفتاده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches