×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
رویکرد آمایشی در شهرهای جدید کشور لحاظ می‌شود

اقتصادتهران:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به بحث آمایش سرزمین و اهمیت اجرای آن در کشور، از این پس یک رویکرد آمایشی در شهرهای جدید در نظر گرفته می‌شود.

حبیب الله طاهرخانی روز جمعه در اهواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیاست شهرهای جدید تاکنون متمرکز بر پاسخگویی به نیاز مسکن کلان شهرها و تراکم زدایی از شهرهای مرکزی بوده ولی رویکرد تازه ای برای شهرهای جدید در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به سیاست کلی نظام مبنی بر استقرار جمعیت در کرانه های جنوبی، اقداماتی در سواحل مکران و خلیج فارس در حال اجرا ست تا آمایش سرزمین در شهرهای جدید، از جمله در جنوب کشور لحاظ شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید درخصوص تورم ناشی از احداث شهرهای جدید در کشور گفت: در شهرهای جدید کشور اتلاف منابع صورت گرفته که می تواند صرف توسعه شهری و صرف پیشرفت کشور شود.

وی ادامه داد: بخشی از منابع مالی کشور در شهرهای جدیدی که متقاضی نداشته اند، حبس شده است ولی نمی توان از آن با عنوان ایجاد تورم در شهرهای جدید یاد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد میزان کارآمدی شهرهای جدید کشور توضیح داد: رونق شهرهای جدید و برنامه ریزی عملیات اجرایی یک شهر جدید تا رسیدن به ۵۰ درصد جمعیت که نشان از کارآمدی آن می دهد، یک فرایند حداقل ۲۵ ساله است و امیدواریم فاکتورهای متنوعی که در شهرهای جدید داریم این مسیر کارآمدی را تسریع کند.

وی ادامه داد: برای احداث یک شهر ابتدا باید شرایط و جذابیت های لازم ایجاد شود و سپس کار ساخت آن آغاز شود ولی در برخی شهرها مانند شهرهای جدید خوزستان که بر پایه مسکن مهر ایجاد شد، کار به خوبی پیش نرفت.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید یادآور شد: مجموعه پروژه های عمرانی فاخر در شهرهایی مانند شیرین شهر و رامین شروع شده که چشم انداز روشنی را ترسیم کرده و امید است به رونق این شهرها منتهی شود.

طاهرخانی درخصوص نازل بودن کیفیت زندگی در شهرهای جدید به عنوان بزرگ ترین چالش این شهرها گفت: نازل بودن کیفیت در شهرهای جدید نسبت به شهرهای مجاور صحت ندارد زیرا شهرهایی مانند شیرین شهر بر پایه ساختار مدرن شهرسازی احداث شده و امکاناتی مانند تصفیه خانه آب هوشمند، سیستم برق زیرزمینی دارند که در دیگر شهرهای استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگرچه وضعیت شهرهای جدید از انتظارات ما پایین تر است، اما نسبت به سکونت گاه های مجاور وضعیت مناسبی داشته و از شرایط زیرساختی خوبی برخوردار هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches