×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از پروژه‌های زیست محیطی در قطب تفریحی گردشگری تهران

تهران اکونومی: واحد محیط زیست وانرژی حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ با رونمایی از پروژه های جدید این منطقه که با محیط زیست همگام و سازگارند، گام دیگری در تحقق بکارگیری انرژی‌های نو در پایتخت برداشته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، این پروژه ها بزودی در قالب ساختمان انرژی، بوستان انرژی، پمپ حرارتی زمین گرمایی و پکیج تصفیه فاضلاب به بهره برداری می رسند تا شهرداری منطقه ۲۲ بعنوان منطقه پیشتاز در کسب گواهینامه‌های زیست محیطی، گام دیگری در راستای تحقق اهداف زیست محیطی خود برداشته باشد.

قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲ در این باره گفت: « با تجهیز ۳ ساختمان اصلی منطقه شامل ساختمان اسکان کارگری و شهرداری ناحیه یک همچنین سرای محله زیبادشت بالا به المانهای انرژیهای نو همچون نیروگاه خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، توربین بادی- هیبریدی و … این ساختمانها پس از بهره برداری بعنوان ساختمان انرژی به شهروندان معرفی می شوند. بوستان دوستدار کودک واقع در ناحیه یک منطقه نیز با تجهیز به ۱۱ پایه چراغ خورشیدی، ۵ آلاچیق خورشیدی مجهز به توربین بادی – هیبریدی برای تامین برق خود، بعنوان بوستان انرژی، نمونه ای کامل از چگونگی بکارگیری انرژیهای نو و تجدید پذیر را به نمایش خواهد گذاشت.»

وی در ادامه صحبت‌های خود از بکارگیری پمپ حرارتی زمین گرمایی به‌عنوان اولین پمپ به بهره برداری رسیده در شهر تهران با قابلیت تامین سرمایش و گرمایش در منطقه ۲۲ خبر داد و افزود: « این پمپ با قدرت ۵ تن، برای تامین سرمایش و گرمایش فضای اداری ساختمان سرای محله بکار گرفته خواهد شد.»

پروژه جالب دیگری که بزودی در منطقه ۲۲ شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود، راه اندازی اولین پکیج فاضلاب در ۲۰ چشمه از سرویسهای بهداشتی فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر است. شهردار منطقه ۲۲ در این خصوص نیز گفت: « این پکیج بنحوی طراحی شده که امکان تصفیه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده سرویسهای بهداشتی را در آبیاری بوستان جنگلی چیتگر فراهم می کند. حجم پکیج تصفیه فاضلاب ۱۴ متر مکعب است و کیفیت پساب خروجی آن مطابق با استانداردهای روز اروپاست. »

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches